محمود سالاری مطرح كرد؛ قول وزیر برای خرید آثار هنرمندان

محمود سالاری مطرح كرد؛ قول وزیر برای خرید آثار هنرمندان

به گزارش پیلانو، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت عصر جمعه ۱۰ آذر با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران برگزار گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت جمعه دهم آذر با حضور محمود سالاری معاون هنری وزیر و رئیس هیات امنای موسسه، علی اصغر کاراندیش معاون سابق وزارت ارشاد، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس نمایشگاه و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت برگزار گردید.
محمود سالاری در این مراسم اظهار داشت: تاریخ هنر مشحون از هنرمندان و مکاتب مختلف است و زمانیکه در این نمایشگاه قدم می زدم رگه های تاریخ هنر ایران و جهان و سبک ها و مکاتب هنری مختلف قابل مشاهده بود. از تمام هنرمندانی که آثارشان را سخاوت مندانه به این نمایشگاه سپردند، ممنون هستم. روز گذشته هم توفیق داشتیم تا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار بازدید نماییم.
وی در رابطه با حضور وزیر در این نمایشگاه بیان نمود: آقای وزیر وعده خرید آثار را دادند، البته در ایام گذشته وزیر آموزش و پرورش هم آثاری را از این نمایشگاه خریدند و اگر امکان تمدید دیگری داشتیم که نداریم، قرار بود با هماهنگی، مسؤلان دیگری هم از نمایشگاه بازدید کنند، که به علت تداخل با برگزاری نمایشگاه بعدی در فرهنگسرای نیاوران ناچار به اتمام این رویداد مهم هستیم. یقیناً این نمایشگاه در فاصله های زمانی کوتاه تر یعنی ۶ ماه و ۳ ماه هم قابل برگزاری است و می خواهیم با حمایت وزیر محترم و سایر دوستان فضای وزارت خانه را به سمت تکرار و استمرار چنین رویدادهایی ببریم.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره وضعیت غزه اظهار داشت: لازم می دانم یادی از اتفاق امروز غزه داشته باشم که پس از آرامش موقت باردیگر آماج توپ و خمپاره شد. امیدوارم اتفاق غزه سبب شود تا وجدان بشری آگاه شود و به برکت دعای مردم شریف ایران و شما هنرمندان آتش فتنه در این منطقه خاموش شود.
در این مراسم، سید عباس عظیمی برگزاری این نمایشگاه را بعنوان یک رویداد مهم هنری در سطح کشور و در جهت تحقق اهداف و وظایف موسسه هنرمندان پیشکسوت برای انتقال و انعکاس تجارب پرارزش هنرمندان پیشکسوت دانست و اضافه کرد: این اتفاق در جهت افزایش بالندگی فرهنگی و هنری جامعه موثر است و از این که زمینه عرضه آثار فاخر هنری در دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی پیشکسوتان فراهم گشته است، خوشحال هستم.
وی از مشارکت، اعتماد و حمایت همیشگی بزرگان هنر ایران زمین، همینطور از همکاری صمیمانه مجموعه فرهنگسرای نیاوران، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر همکاران موسسه هنرمندان پیشکسوت و سایر نهادها و سازمان ها برای شکل گیری این نمایشگاه تقدیر نمود.
در این مراسم با اهدای هدیه و تندیس موسسه، از هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه عرضه شده بود قدردانی گردید. ۱۱۰ هنرمند پیشکسوت تراز اول از سراسر کشور، با ارائه بیشتر از ۲۰۰ اثر هنری فاخر، دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی و سنتی را از ۲۴ آبان تا انتهای روز جمعه ۱۰ آبان رقم زدند.