اسماعیلی مطرح كرد؛ شهر جدید پرند، پایگاه مهم فرهنگی و هنری به حساب می آید

اسماعیلی مطرح كرد؛ شهر جدید پرند، پایگاه مهم فرهنگی و هنری به حساب می آید

به گزارش پیلانو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید مبحث فرهنگی و هنری در شهر جدید پرند دنبال شود و این شهر در استان تهران پایگاه مهم فرهنگی و هنری به حساب می آید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، آئین آغاز پروژه شهرک هنر، قبل از ظهر امروز دوشنبه اول آبان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر جدید پرند برگزار گردید.
در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: پروژه شهرک هنر، گام نخست و مقدمه ای برای گامهای بعدی است؛ ما ایام خاصی را تجربه می نماییم و رژیم صهیونیستی مسلمانان را با این میزان از خشونت مورد قتل عام قرار می دهند. این تصاویر منتشره از رسانه ها مایه ناراحتی مان را فراهم نموده است. همه مردم ایران و مسلمانان و آزادی خواستار در دنیا عزادار غربت کودکان و بی پناهان غزه هستند. خداوند به برکت مولود امروز (امام حسن عسکری) زمینه فرج آقا امام زمان (عج) فراهم گردد و شاهد نابودی صهیونیست و برگزاری نماز وحدت در مسجد الاقصی به رهبری مقام معظم رهبری باشیم. این راه نزدیک است.
وی اضافه کرد: در سرفصل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های تحولی دنبال می شود که برای این بخش اصرار بسیاری دارم. همه اقدامات فرهنگی، توسعه ای، آموزشی، ساخت اماکن فرهنگی جزو وظایف ماست. ما کارنامه قابل توجهی در انتها دوسال داریم چونکه شاهد کار جدی همکارانم در این زمان بودم. ما به دنبال ایجاد حکمرانی نوین فرهنگی هستیم و در مجلس با همکاری خوب نمایندگان مجلس تلاش داریم حکمرانی نوین فرهنگی را در برنامه هفتم داشته باشیم. به حمدالله مسیر با شتاب، با تدبیر و عقلانیت جلو می رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دولت و شخص رئیس جمهور تاکید دارند که جریان فرهنگی به دور از هرگونه حاشیه و مسائل آزاردهنده بتواند از این نگاه وسیع دولت برخوردار باشد. همینطور حل مسائل معیشتی و مسکن اهالی هنرمندان برای مان در اولویت قرار دارد. ما این را یک مسأله عادی نمی بینیم و مسؤلان مشکلات موجود در معیشت و تأمین مسکن را در اولویت قرار می دهند.
وی افزود: برپایه اعلام رئیس جمهور چهار میلیون مسکن برای متقاضیان در اولویت قرار دارد. همینطور اصحاب فرهنگ و هنر نخبگان جامعه ما هستند. بیشتر از یکصد هزار عضو صندوق هستند که از این تعداد ۲۸ هزار نفر طی دوسال اخیر اضافه شده اند. همینطور تعداد اعضای صندوق از چهارهزار به ۱۲ هزار و پانصد نفر رسیده است که به نظر می آید کار مهمی است. ما بنا داریم در همه کشور، برای کارکنان وزات، ادارات کل بحث مسکن را مورد توجه قرار دهیم و حتما باید این اتفاق بیفتد. اصحاب فرهنگ و هنر هم خانواده ما محسوب می شوند. انشالله با شتاب این کار را ادامه دهیم.
اسماعیلی اظهار داشت: ایجاد شهر هنر در ورودی شهر جدید پرند خوب است و از آنجائیکه دولت به پیوست فرهنگی اهمیت می دهد، شهر هنر دارای یک پیوست فرهنگی است و برپایه آن مقرر است، محقق شود. همینطور در احکام مصوب مجلس داشتن پیوستن فرهنگی امری مهم می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهر جدید پرند حدود ۴۰۰ هزار جمعیت دارد، ازاین رو باید مبحث فرهنگی و هنری در این شهر دنبال شود. همینطور در استان تهران شهر جدید پرند پایگاه مهم فرهنگی و هنری به حساب می آید.
وی اضافه کرد: دسترسی به شهر جدید پرند باید تسهیل شود. همینطور به همت دولت اینروزها مقرر است مترو افتتاح شود. چونکه افتتاح مترو گام مهمی به حساب می آید. همه امکانات را باید به این شهر بیاوریم. مجموعه های فرهنگی بسازیم و حتی جشنواره های مهم را در پرند برگزار نماییم. بخش های دولت هم نگاه شأن به فرهنگ غال است و فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه فرهنگ و هنر را ندارد و حتی وزارت مسکن هم نسبت به این مورد اهتمام ویژه دارد.
اسماعیلی در انتها اظهار داشت: این دوره جبران عقب ماندگی تاریخی در زمینه خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر است و ما پیگیر وضعیت و مشکلات هنرمندان و اصحاب رسانه هستیم.

منبع: