توسط حوزه هنری كودك و نوجوان؛ سینوا اردوی مهارتی سرود برگزار می کند

توسط حوزه هنری كودك و نوجوان؛ سینوا اردوی مهارتی سرود برگزار می کند

پیلانو: مرکز سینوا مبتکر پلت فرم انتشار و ‌بایگانی آثار سرود و جمعخوانی برای شناسایی، راه اندازی، تقویت گروههای سرود و ارتقاء سطح کیفی آنها اردوهای مهارتی برگزار می نماید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، مرکز سینوا مبتکر پلت فرم «انتشار و ‌بایگانی آثار سرود و جمع خوانی» توسط حوزه هنری کودک و نوجوان و بمنظور شناسایی، راه اندازی، تقویت گروههای سرود و ارتقا سطح کیفی آنها با تأکید بر وجوه تربیتی آن اردوهای مهارتی برگزار می نماید. تا کنون بیش از ۱۴۰۰ اثر صوتی و تصویری را با شناسنامه کامل و متن شعر منتشر نموده است.
حامد اسماعیلی مدیر مجموعه سینوا در مورد این رویداد اظهار داشت: نخستین پویش سرود کشور توسط مرکز سینوا بر روی تیتراژ فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» طراحی و در سال ۱۳۹۸ اجرا شد.
اسماعیلی اضافه کرد: طبق آمار و تحلیل های به دست آمده توسط کارشناسان ما، برآورد می شود در کشور حدوداً ۴۵۰ تا ۵۰۰ گروه جمع خوانی مولِد و فعال و همین طور ۱۵ تا ۲۰ هزار گروه جمع خوانی غیر مولد فعال وجود دارد. بدین جهت یکی از با اهمیت ترین رسالت های مرکز سینوا تسهیل در امر تشکیل گروههای تربیت-محور و توانمندسازی آنهاست. از آنجا که این نیاز به شکل تقاضا از طرف تعداد زیادی از مخاطبان سکوی انتشار سینوا همه روزه مطرح شده و می شود، بر آن شدیم تا چندین اردوی مهارتی که شامل آموزش ها و مهارت های کاربردی ست و با دقت بالایی برای گروههای سرود، سفارشی سازی شده، طراحی و اجرا نماییم.
وی اظهار داشت: اردوهای مهارتی شامل عناوین و سرفصل هایی نظریه و عملی است که برای علاقه مندان و فعالان حوزه سرود در سراسر کشور انجام می شود. عناوینی همچون: هنر عضوگیری، صداسازی، تحلیل شعر و ترانه سرود، نمایش-اجرا-حرکت، رهبری اجرای گروه. این اردوها به توانمندسازی گروههای موجود و تشکیل گروههای سرود جدید کمک می نماید.
مدیر مجموعه سینوا درباب اهداف مهم این اردو اظهار داشت: ارتقا سطح کیفی سرود با تاکید جدی بر وجوه تربیتی آن، تقویت مربیان و اعضای گروههای سرود و کشف استعدادها، زمینه سازی برای تشکیل گروههای سرود جدید و ارتباط گیری و شبکه سازی بین علاقه مندان و فعالان این حوزه از با اهمیت ترین اهداف برگزاری این اردوهای مهارتی است.
اسماعیلی با اعلان اینکه علاقه مندان جهت شرکت در این اردوها باید تا ۱۰ تیر ماه مراحل ثبت نام خودرا انجام دهند، اظهار داشت: اردوهای مهارتی ما از ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه در عرصه هنری انقلاب اسلامی به آدرس تهران، خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می گردد و محدودیت سنی و جنسیتی ندارد.
مدیر مجموعه سینوا با اعلان اینکه با پایان اردو، سنجش و ارزیابی پایانی اردو به دو صورت نظریه و عملی صورت می گیرد و شرکت کنندگان گواهی شرکت در اردو و کارنامه دریافت می کنند، اظهار داشت: برای شرکت کنندگانی که با موفقیت آزمون پایانی را پشت سر بگذارند، برنامه های حمایتی خاصی همچون پشتیبانی آموزشی، حمایت معنوی جهت استفاده از منابع و امکانات بومی در راستای تشکیل و حفظ گروه و نیز تولید اثر در نظر گرفته شده است.