جایزه یوروویژن ۲۰۲۳ به سوئد رسید

جایزه یوروویژن ۲۰۲۳ به سوئد رسید

به گزارش پیلانو، «لورین» ـ خواننده سوئدی مراکشی تبار ـ با ترانه «خالکوبی» برای بار دوم برنده جایزه سالانه آواز یوروویژن شد.
به گزارش پیلانو به نقل از یورونیوز، «لورین زینب نورا طلحاوی» معروف به «لورین» خواننده سوئدی مراکشی تبار که در سال ۲۰۱۲ با آهنگ «یوفوریا» برنده مسابقه یورویژن شده بود، برای بار دوم با ترانه «خالکوبی» موفق به کسب این جایزه شد.
بعد از سوئد، نمایندگانی از فنلاند، رژیم صهیونیستی و ایتالیا هم رتبه های بعدی مسابقه آواز یوروویژن در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادند.
این رویداد سال جاری با حال و هوای پشتیبانی از کشور اکراین برگزار شد و گروه «توورچی» با آهنگ «قلب فولادی» نمایندگان این کشور در این رقابت بودند که در نهایت در رتبه ششم قرار گرفتند. اثر آنها در مخالفت با جنگ بود، با این وجود برگزارکنندگان این مسابقه با درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اکراین برای سخنرانی در فینال این رویداد مخالفت کردند.
در مرحله پایانی رقابت یوروویژن ۲۰۲۳ در مجموع ۲۶ کشور حضور داشتند که به ترتیب روی صحنه رفتند. ۲۰ فینالیست از راه آرای عمومی بعلاوه کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا به همراه اکراین بعنوان برنده دوره قبل، در این مرحله رقابت کردند. کشور برنده در مسابقه آواز یوروویژن به صورت ترکیبی با نظر هیات داوران ۳۷ کشور و همینطور رای مستقیم مردم اروپا انتخاب می شود.
مسابقات آواز یوروویژن اولین بار در سال ۱۹۵۶ برگزار شد.

منبع: