از سوی ارشاد تشریح شد؛ جزییاتی از طرح ملی آموزش هنر برای همه

از سوی ارشاد تشریح شد؛ جزییاتی از طرح ملی آموزش هنر برای همه

پیلانو: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نام پنجاه و هشت هزار نفر در مرحله دوم طرح ملی آموزش هنر برای همه آگاهی داد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت ارشاد، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شروع کلاس های دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» در سراسر کشور آگاهی داد و اظهار داشت: این طرح ذیل کارهای قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می گیرد. مرحله دوم این طرح نیز با ثبت نام متقاضیان از اول مهرماه شروع و اکنون کلاس های آموزشی این دوره درحال برگزاری است.
وی با تشریح جزییات این طرح اظهار داشت: طرح «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری در سراسر کشور خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده است و مرحله دوم طرح از شروع پاییز امسال درحال اجراست.
مدیرکل دفتر آموزش در ادامه به اهداف این طرح ملی اشاره کرده و اضافه کرد: این طرح دارای اهداف مهمی در دو بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری در سراسر کشور خصوصاً مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی و توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط همچون سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های فرهنگی و هنری درحال اجرائی شدن است.
اسماعیلی اظهار داشت: این طرح در امتداد سیاست های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش های فرهنگی و هنری و بمنظور دسترسی رایگان همگان به امکانات آموزشی در زمینه فرهنگ و هنر، ابتدا در سطح ۱۱ استان از بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع شد که با استقبال فراوان و افزایش ۱۰ استان دیگر، طرح در فاز اول در سطح ۲۱ استان اجرا شد و در نهایت در مرحله نخست ثبت نام این طرح، بیش از ۳۸ هزار نفر متقاضی در سامانه آموزش هنر ثبت نام نموده بودند که دوره های آموزشی آنها تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار و گواهی های شرکت در دوره برای هنرجویان صادر گردیده است.
وی با تأکید بر رایگان بودن این طرح اشاره کرد: هم اکنون با هماهنگی ها و بررسی های صورت گرفته، این طرح در مرحله دوم به تمامی استانهای کشور توسعه یافته است و در این مرحله ۳۵ رشته هنری بصورت عمومی برای کل استانها منظور شده و برای هر استان نیز با تکیه بر احیاء و تقویت هنرهای بومی و محلی بین ۲ تا ۵ رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از ۱۲۰ رشته هنری در مناطق محروم استانها به علاقه مندان آموزش داده می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری اشاره کرد: آموزش های ارائه شده در این طرح به دو شیوه حضوری و آنلاین و با بهره گیری از ظرفیت اساتید و مراکز آموزش های هنری استانها برگزار می گردد که کلاس ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته درحال برگزاری است.

منبع: