قطعه ای که کیوان ساکت به مردم تقدیم کرد

قطعه ای که کیوان ساکت به مردم تقدیم کرد

پیلانو: کیوان ساکت در امتداد پیوستن به پویش مشاهنر، برای قدردانی و تشویق مردم به خانه ماندن در این روزهای سخت، ویدیویی را از نواختن سه تار ضبط و منتشر نمود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، کیوان ساکت در ابتدای ویدیوی خود اظهار داشت: با درود و مهر به همه هموطنان عزیزم و خجسته باد برای نوروز ۹۹. امیدوارم که همه هموطنان، همه نیک مردمان و نیک اندیشان در تندرسی به سر ببرند و شادان و سلامت باشند. درود فراوان می فرستم به همه کسانی که با ماندن در خانه و شکیبایی و صبر پیشه کردند و تندرستی را برای خود و هموطنانشان به ارمغان می آورند. این قطعه را به همه مردم خوب کشورم در امتداد پویش مشاهنر تقدیم می کنم، به جهت اینکه بگویم ما نیز در منزل می مانیم و به تندرستی هموطنان خود اهمیت می دهیم.
کیوان ساکت، آهنگساز، نوازنده تار و سه تار، نویسنده و مدرس موسیقی است. او نخستین درس های موسیقی را از منوچهر زمانیان و سپس حمید متبسم در مشهد آموخت.
ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده است. وی در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان بعنوان تک نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته های مشکاتیان با تکنوازی تار و سه تار ساکت و آواز علیرضا افتخاری.
از دیگر فعّالیت های وی به کُنسرت های گوناگون در داخل و خارج از ایران می توان اشاره نمود. وی ارکستر بزرگ کیوان ساکت را تأسیس کرده با بیش از ۶۰ نوازنده و خواننده که کنسرتهای مختلفی را در تهران و مشهد و بیشتر شهرهای ایران و جهان اجرا کرده است. کتاب های ردیف نوشته شده توسط او، توسط مدرسان تار و سه تار تدریس می شود.
در این قسمت می توانید ویدیو سه تار نوازی ساکت را مشاهده کنید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: