نمایشگاه رافائل هم قربانی کرونا شد

نمایشگاه رافائل هم قربانی کرونا شد

به گزارش پیلانو نماشگاه بزرگ «رافائل» در «رم» که به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند بزرگ رنسانس برگزار شده بود به علت دستور دولت ایتالیا در خصوص بسته شدن تمامی موزه ها، تعطیل شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس۲۴، این نمایشگاه بعد از سال ها برنامه ریزی در نهایت روز چهارشنبه در موزه «Scuderie del Quirinale» واقع در شهر «رم» شروع به کار کرده بود.
قرار بود این نمایشگاه که شامل ۲۰۰ اثر از این نقاش و معمار مشهور می شود تا دوم ژوئن به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما مسئولان برگزاری این نمایشگاه روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای در وبسایت رسمی این موزه اعلام نمودند این نمایشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
در وبسایت رسمی «Scuderie del Quirinale» آمده است: «در پی حکم صادر شده از جانب نخست وزیر در هشتم مارس ۲۰۲۰، این موزه تا زمان صدور مجوز دولت تعطیل باقی خواهد ماند. از فردا با افرادی که از پیش برای بازدید از این نمایشگاه بلیت خریداری نموده اند تماس گرفته خواهد شد.»
علاقه مندان این هنرمند از ماه ها قبل از سراسر جهان حدود ۷۰ هزار بلیت برای بازدید از این نمایشگاه خریداری نموده بودند.
گسترده شدن انتشار ویروس «کرونا» در ایتالیا سبب شده تا مقامات این کشور در اقدامی بی سابقه از قرنطینه شدن نواحی شمالی این کشور که شامل ۱۵ میلیون نفر می شود، خبر دهند.
در جهت این اقدامات، دولت ایتالیا مبادرت به تعطیل کردن موزه ها و سایر مراکز فرهنگی این کشور تا سوم آوریل کرده است. امکان دارد این مراکز در چهارم آوریل بازگشایی شوند یا اینکه دولت با صدور حکمی جدید مدت زمان تعطیلی این مراکز را افزایش دهد.
در دو هفته اخیر، حدود ۶ هزار نفر در ایتالیا به ویروس «کرونا» مبتلا شده اند و ۲۳۳ نفر جان خویش را در اثر مبتلا شدن به آن از دست داده اند.
موزه های واتیکان به همراه گالری «اوفیتزی» تعطیل شده اند. طبق بیانیه منتشرشده در وبسایت رسمی گالری «اوفیتزی»، این گالری تا آخر سوم آوریل ۲۰۲۰ بسته خواهد شد.»
سایر مقاصد گردشگری «رم» هم به علت انتشار ویروس «کرونا» تعطیل شده اند.