گزارش یک افتتاحیه؛ روزهای پیروزی روی بوم تصویر شد

گزارش یک افتتاحیه؛ روزهای پیروزی روی بوم تصویر شد

به گزارش پیلانو نمایشگاه نقاشی روزهای پیروزی همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی «روزهای پیروزی» روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار گردید.
در این نمایشگاه هشت تابلوی نقاشی از سعید خاتمی، محمدصادق آزادنیا، محمد حسین واحد، مجتبی اعلم کفشچی و مهدی انفرادی از هنرمندان فعال نقاش حوزه هنری استان خراسان رضوی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.
تمرکز بر فعالیت استعدادهای غیرپایتخت نشین
مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه برگزاری آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی «روزهای پیروزی» اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهمی که طی ماه های اخیر در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به شدت روی آن متمرکزیم انعکاس فعالیت استعدادها و هنرمندانی است که در استان ها مشغول به فعالیت هستند. در این راستا حوزه هنری استان خراسان رضوی کوشش کرد تا به واسطه ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری این نمایشگاه در مشهد و تهران را تدارک ببیند.
وی اضافه کرد: آنچه در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده نگاه جالب توجه هنرمندان نقاشی است که وقایع و اتفاقات ماندگار روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی را به واسطه عکس ها و تصاویری که در این فضا به جای مانده روی بوم نقاشی آورده و آثاری را خلق کرده اند که برای هر بیننده دربرگیرنده خصوصیت های ممتازی است. این در شرایطی است که همکاران در مرکز دیجیتال حوزه هنری هم برنامه ریزی هایی را انجام داده اند تا به واسطه قرار گرفتن در ایام کرونایی شرایط برگزاری این نمایشگاه در فضای مجازی هم صورت پذیرد.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در بخش دیگری از صحبت های خود بیان نمود: یکی دیگر از کارهای جدیدی که برای نمایشگاه های حوزه تدارک دیدم نصب بارکد کنار هر اثر است که مخاطب می تواند بر مبنای توافقاتی که با صاحبان آثار انجام گرفته امکان بارگذاری کارها با اسکن بارکد را انجام دهد. امکانی که به همت همکارانم در حوزه هنری مشهد و ستاد حوزه هنری می تواند اتفاق خوبی برای بهتر دیده شدن آثار این نمایشکاه باشد.

توسعه مخاطب سیاست جدید حوزه هنری است
مجید عسگری مدیر حوزه هنری استان خراسان رضوی هم درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاهی که از امروز با عنوان «روزهای پیروزی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پیش روی مخاطبان قرار گرفته، دربرگیرنده هشت اثر نقاشی است که طی دو سال قبل توسط برخی از هنرمندان حوزه نقاشی در مشهد ساخته شده اند. این آثار قبل از برگزاری نمایشگاه تهران در مراکز و مجموعه های شهر مشهد هم به نمایش درآمده و با استقبال خوبی هم از جانب مخاطبان رو به رو شده اند.
وی اضافه کرد: کارهای به نمایش درآمده نمایشگاه بر مبنای عکس ها و خاطرات شفاهی است که از جانب مجموعه ما به هنرمندان داده شده و آنها هم با استفاده از این منابع و نگاه هنرمندانه خود دست به ساخت تولید تابلوهایی زدند که به اعتقاد من بسیار ارزشمندند. به هر حال آنچه در این رویداد برای مخاطبان به نمایش در می آید، در جهت سیاست توسعه مخاطب حوزه هنری است که امیدوارم پس از این نمایشگاه، امکان به نمایش درآمدن و عرضه آن در دیگر مجموعه و نقاط فرهنگی دیگر وجود داشته باشد.
نمایشگاه نقاشی «روزهای پیروزی» از دوازدهم تا بیست و ششم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ غیر از روزهای تعطیل در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده اند.