گزارش پیلانو؛ افتتاح نمایشگاه تصاویر هادی کاظمی

گزارش پیلانو؛ افتتاح نمایشگاه تصاویر هادی کاظمی

به گزارش پیلانو هادی کاظمی اعتقاد دارد وقتی مخاطب تصاویر نمایشگاه برزخ را می بیند، ناخواسته یک نوستالژی را پی گیری می کند و من نمایش این نوستالژی را دوست داشتم.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه تصاویر هادی کاظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با عنوان «برزخ» عصر جمعه ۲۳ خرداد با حضور تعدادی از هنرمندان در گالری ماهور راه اندازی شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، محمود کلاری، نادر داوودی، پانته آ پناهی ها، سمانه پاکدل، محراب قاسم خانی، محمدرضا علیمردانی، مستانه مهاجر، نفیسه روشن، ایمان یزدی، شهرام نجاریان و عباس حبیبی حضور داشتند.
هادی کاظمی درباره عنوان نمایشگاه عکس هایش به خبرنگار مهر اظهار داشت: «برزخ» توضیح خوبی درباره رویکرد و مفهوم این عکس ها عرضه می دهد. برزخ از فاصله ۲ دنیای قبل و بعد می گوید، جایی میان گذشته و آینده. گم شده ای در زمان وجود دارد که به نظرم این برزخ در تمام عکس ها معلوم است و خوش را نشان داده است. در تصاویر این نمایشگاه یک نوع گم گشتگی، خلأ و بی وزنی وجود دارد.
وی به نوستالژی ای که عکس هایش مخاطب را با آن درگیر می کند اشاره نمود و اضافه کرد: وقتی مخاطب عکس ها را می بینید، ناخواسته یک نوستالژی را پیگیری می کنید، مثلاً همه ما با ماشین پیکان خاطره داریم و من نمایش این نوستالژی را دوست داشتم.
این بازیگر در مورد سیاه و سفید بودن عکس ها هم اظهار نمود: تصاویر این نمایشگاه همه به شکل سیاه و سفید به معرض نمایش گذاشته شده اند که می تواند به انتقال پیام عکس ها بیشتر کمک نماید.

بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری ام
وی در پاسخ به اینکه تفاوت هنر عکاسی با دیگر هنرهایی که تجربه کرده در چیست و اینکه عکاسی چه دارد که آن هنرها ندارند و ارتباط برقرار کردن با این هنرها، به مهر اظهار داشت: هم بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری ام؛ پیش از اینکه بازیگری را شروع کنم عکاسی می کردم. به صورت کلی نگاه من این است که همیشه نخستین انتخاب لزوماً بهترین نیست و پیرو همین نگاه در بازیگری هم کارها را با وسواس انتخاب می کنم و این وسواس را در عکاسی هم دارم. هنر عکاسی بسیار دقیق و لحظه ای است؛ شما تصویری را در لحظه ای ثبت می کنید که قبل و پس از آن امکان دارد هر اتفاقی بیفتد اما شما در آن لحظه برگزیده اید.
کاظمی در انتها تصریح کرد: شاید مهم ترین تفاوت عکاسی با دیگر هنرها همین ثبت تک و جزئی یک واقعیت است، واقعیتی که بعدها درباره قبل و بعد آن، هر کس می تواند دیدگاه و نگرش خاص خویش را داشته باشد.
کلاری: تصاویر هادی کاظمی کاراکتر دارند
محمود کلاری فیلمبردار سینما که یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «برزخ» بود، هم درباره آثار هادی کاظمی به خبرنگار مهر اظهار داشت: از هادی کاظمی، توقع عکاسی به معنای آنچه که الان با آن روبرو شدم، نداشتم و تماشای این آثار برایم جالب بود. هادی غیر از اینکه بازیگر خوبی است، در زمینه های هنری دیگری هم خبره و پر از ایده های فوق العاده است.
وی تصریح کرد: هنر تجسمی، ذات و روحیه آرتیستی می طلبد و یک هنرمند تجسمی باید درک و فهم زیبایی شناختی در جانش داشته باشد و هنرمند به مرور زمان به آن در چارچوب آثارش شکل می دهد.
کلاری درباره مهمترین خصوصیت آثار هادی کاظمی که سوژه های غیرجاندار را ثبت کرده، توضیح داد: در تصاویر هادی کاظمی که سوژه های غیرجاندار ثبت شده اند، غیر از اینکه عکاس چه افکت های بصری به عکس ها می دهد، یکی از خصوصیت های مهم کار هنرمند این است که به آنها روح و جان می دهد که مهمترین خصوصیت این آثار بشمار می رود همچنان که نمونه های گوناگونی هم در میان آثار هنرمندان مختلف دیده ایم.
وی در انتها اظهار داشت: جنسِ لحظاتی که هادی کاظمی در عکس هایش ثبت کرده و آنها را در کنار هم چیده است، به نظر من یک کاراکتر را برای مخاطب تعریف می کند که قابل درک است و هادی کاظمی به خوبی و صورت موفقیت آمیز توانسته آنرا تعریف کند و بنابراین او، هنرمندی باهوش در زمینه هنرهای تجسمی است.
نمایشگاه تصاویر هادی کاظمی با عنوان «برزخ» تا ۵ تیرماه در گالری ماهور به نشانی میدان هفت تیر، خیابان موسوی، پلاک ۵۷ برقرار خواهد بود.

منبع: