بینال ونیز ۲۰۱۹ به اتمام رسید بعلاوه تصاویر

بینال ونیز ۲۰۱۹ به اتمام رسید بعلاوه تصاویر

پیلانو: پنجاه و هشتمین دوسالانه هنر ونیز که با حضور نمایندگان ۹۰ کشور از سراسر دنیا از یازدهم می (۲۱ اردیبهشت ماه) در کشور ایتالیا فعالیت خویش را شروع کرده بود، دوشنبه ـ سوم آذر ماه ـ پایان یافت.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، در پنجاه و هشتمین بینال ونیز که بعنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای هنرهای تجسمی جهان شناخته می شود، چهار کشور غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای اولین بار حضور داشتند.
در این بین «رضا لواسانی» با اثر هنری « زندگی»، «سمیرا علیخانزاده» با اثر هنری «شب صلب خاطره» و «علی میرعظیمی» با اثر « شاهد آواز» بعنوان نمایندگان ایران در غرفه «از بودن و سرودن» حضور داشتند که در مرکز توجه نشریه های هنری مختلف سراسر جهان قرار گرفتند.
نمایندگان دیگر کشورها هم با نمایش آثار هنری موضوعات «تغییرات اقلیمی» و «بحران جهانی مهاجرت» را در مرکز توجه مخاطبان قرار دادند.
«لورنزو کوئین» ـ مجسمه ساز ایتالیایی ـ همچون هنرمندان حاضر در این دوره از بینال ونیز بود که با ساخت مجسمه ای از اتصال شش دست به منظور دعوت مردم برای ایجاد تغییراتی در وضعیت تغییرات اقلیمی، این معضل را بعنوان مبحث اثر خود برگزیده بود.
«کریستوف باچل» ـ هنرمند سوئیسی ـ هم با «چیدمان» قایق غرق شده حامل هزار مهاجر، به بحران جهانی مهاجرت پرداخت.
پاویون کشور لیتوانی با عنوان «خورشید و دریا» با آثاری از سه هنرمند موفق به کسب جایزه شیر طلای بهترین غرفه شد.
همینطور پاویون کشور بلژیک با عنوان «دنیای یک سگ» مورد تقدیر ویژه هیات داوران قرار گرفت.
«آرتور جافا» هنرمند آمریکایی و «هریس اِپامینوندا» هنرمند اهل کشور قبرس به ترتیب شیر طلای بهترین هنرمند و شیر نقره ای بهترین هنرمند جوان این رویداد را به خود اختصاص دادند.
در ادامه به تصاویر غرفه های کشورهای مختلف حاضر در دوسالانه ونیز ۲۰۱۹ نگاهی داریم. تمامی این تصاویر این گزارش توسط علیرضا بهرامی از بینال ونیز ثبت شده است.