عرفان پور با مهر مطرح کرد؛ باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری متولد شد، نخستین تماس با ترامپ!

عرفان پور با مهر مطرح کرد؛ باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری متولد شد، نخستین تماس با ترامپ!

به گزارش پیلانو مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به تولید و انتشار قطعه الو ترامپ از طریق اندازی باشگاه طنز دفتر موسیقی حوزه هنری با اهدافی متفاوت اطلاع داد.
دریافت ۶ MB
میلاد عرفان پور مدیرمرکز موسیقی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین فعالیت های این مرکز توضیح داد: باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری گروهی از هنرمندان خلاق و پویای اهل موسیقی هستند که قبل از این تجربه های قابل توجهی را در عرصه موسیقی طنز انجام داده و دغدغه هایی که در عرصه های مختلف دارند که می خواهند آنها را با زبان موسیقی بیان می کنند.
وی افزود: مقوله طنز یکی از فضاهای مؤثری است که می توان با شیوه ها و روش هایی که نمی توان به دلایلی آنها را در فضای جدی مطرح نمود، سراغ آن رفته و نابهنجاری ها، رفتارهای بد اجتماعی، اتفاقات سیاسی و حتی سیاست خارجی را با این زبان بیان نمود. اتفاقاً بر همین مبنا بود که ما تصمیم گرفتیم با بهره مندی از فضای کاری یک گروه جوانی که در حوزه موسیقی طنز فعالیت می نمایند، به این خط تولید موسیقی نگاه جدی تری کرده و باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری را راه اندازی نماییم.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اظهار داشت: آنچه ما برای تولید آثاری در حوزه موسیقی طنز به آن توجه داشته و داریم عرضه فضایی است که هدف آن صرفاً خنداندن نیست بلکه تصمیم داریم با ایجاد یک فضای طنز بعضی از مفاهیم مهم و حتی تلخ را به مخاطبان عرضه نماید. چون که ما معتقدیم جامعه کنونی ما تشنه ورود به یک فضای جدیدی از موسیقی است که تابحال کمتر به آن پرداخته شده است.
عرفان پور به انتشار قطعه «الو ترامپ» بعنوان نخستین اثر انتشار یافته از جانب باشگاه طنز دفتر موسیقی حوزه هنری اشاره نمود و توضیح داد: همان گونه که این مورد جزو وظایف ماست تا از شخصیت های خوب قدردانی نماییم، از جانب دیگر لازم است که رفتار شخصیت های بد را هم هجو نماییم کما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم چندی قبل روی این مورد تاکید داشتند و گفتند: «پیامبر اکرم (ص) به یکی از شاعران از صحابه خود دستور دادند که مشرکان را هجو کند و امروز هم مواردی همچون رقص شمشیر «جاهلیت مدرن» در کنار «جاهلیت قبیلگی» یا قرار گرفتن دولتی همچون عربستان سعودی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، مسائلی است که به جدّ، جای هجودارند.»
این شاعر و ترانه سرا در انتها اظهار داشت: چنین نگاهی به هجو از هنرهای ماست که متأسفانه در سال های اخیر کمتر به آن پرداخته شده و ماجرای رقص شمشیر ترامپ در بین اعراب طی سفر خود به عربستان بهانه بسیار مناسبی شد تا قطعه اول باشگاه طنز را با این اتفاق تولید نماییم.