حمیدرضا نوربخش با مهر مطرح کرد؛ هدف از برگزاری جشنواره امیر جاهد چیست؟، جزئیات یک رویداد جوان

حمیدرضا نوربخش با مهر مطرح کرد؛ هدف از برگزاری جشنواره امیر جاهد چیست؟، جزئیات یک رویداد جوان

به گزارش پیلانو مدیرعامل خانه موسیقی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی امیر جاهد در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی، از اهداف برگزاری یک رویداد تخصصی در کنار جشنواره های دولتی گفت.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره موسیقی «امیر جاهد» توضیح داد: جشنواره های موسیقی در کشورمان با نگاه و اهداف متفاوت برگزار می گردد که از آن جمله می توان به جشنواره موسیقی جوان اشاره نمود. جشنواره ای بسیار حرفه ای که با داوری عالی توانسته انگیزه مضاعفی به جوانان هنرمند بدهد. از جانب دیگر به جشنواره موسیقی فجر هم می توان اشاره نمود که نگاه مشخصی داشته و اهداف خویش را دنبال می کند.
مدیرعامل خانه موسیقی اضافه کرد: اما بخش هایی از موسیقی وجود دارد که نگاه جدی به آن وجود ندارد. در اینجا خلاءهایی وجود داشت که تلاش کرده ایم با همراهی برخی از هنرمندان مطرح موسیقی ایرانی بخشی از این خلاء را با جشنواره موسیقی امیر جاهد پر نماییم. ما به جهت اینکه بتوانیم استعدادهایی را در حوزه های مختلف گروه نوازی و تکنوازی کشف نماییم نیازمند برگزاری رویدادهایی هستیم که به اعتقاد من جشنواره موسیقی امیر جاهد بستری مناسب برای دیده شدن است.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی «امیر جاهد» با اشاره به برخی جزئیات این رویداد موسیقایی که برای دومین سال پی در پی برگزار می شود، اظهار داشت: برنامه ریزی دومین دوره جشنواره از سال قبل با همکاری خانه موسیقی، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و خانه موزه استاد امیر جاهد و دکتر معین آغاز و بعد از مرحله اول داوری، فعالیت های مرحله دوم ارزیابی آثار شروع شد. این جشنواره در رده هنرجویی است و در رشته های مختلف تک نوازی و گروه نوازی برگزار می گردد که خیلی خوب است این عزیزان در جشنواره رقابت کنند و توان آنها سنجیده شود و خودشان را هم در کنار دیگر هنرجویان ارزیابی کنند. ضمن اینکه من بر این باورم چنین رویدادی می تواند انگیزه و اشتیاقی برای آنها برای ادامه راه ایجاد کند.
نوربخش اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار است که در سطح برگزار می گردد و امیدواریم که استمرار داشته باشد. ما در حوزه داوری این جشنواره هم از حضور هنرمندان باسابقه، دارای صلاحیت و پیشکسوت استفاده کردیم. در عین حال خانه موسیقی هم در کنار این جشنواره قرار دارد و از آن پشتیبانی می کند.
دومین جشنواره موسیقی امیر جاهد که با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۴، خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد، خانه موسیقی ایران و موسسه نوای شیدایی برگزار می شود، با بیان فراخوان در آذرماه سال ۹۷ شروع به کار کرد. این در شرایطی است که هنرمندان راه یافته به بخش نهایی طی روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه و ۳ و ۴ تیرماه سال جاری در سه بخش تکنوازی، دونوازی و گروه نوازی در تالار ایوان شمس به رقابت خواهند پرداخت. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان این جشنواره هم روز پنجشنبه ۶ تیرماه در سالن ایوان شمس برگزار می گردد.