جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال به ایستگاه پایانی رسید

پیلانو: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال عصر جمعه ششم اردیبهشت ماه در سالن فارابی دانشگاه هنر انجام می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال جمعه ۶ اردیبهشت با حضور رئیس دانشگاه هنر، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی انجام می شود.
در این مراسم همین طور مستند چهارمین دوره از این جشنواره پخش می شود و زینب کلاته دبیر این دوره سخنانی در مورد چهارمین جشنواره نقاشی ژکال ایراد خواهدنمود. در ادامه سپس قرائت بیانیه هیئت داوران، چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال برترین های خودرا خواهد شناخت.
نمایشگاه جشنواره نقاشی ژکال از ۲۳ فروردین ۹۸ در پردیس ملت شروع به کار کرد. ۱۵۷۰ اثر سپس انتشار فراخوان در دی ماه سال قبل به دبیرخانه جشنواره و به مرحله انتخاب آثار راه یافتند که در این مرحله، اساتیدی چون سید حسین سلطانی، رضا خدادادی، رضوان صادق زاده، حامد صحیحی و رزیتا شرف جهان ۱۲۵ اثر از ۱۰۱ را انتخاب کردند.
مرحله داوری نهایی توسط هیئت داورانی متشکل از فرح اصولی، معصومه مظفری، بهنام کامرانی، جمال عرب زاده و پویا آریان پور انجام شد و ۱۱۱ اثر از ۸۳ هنرمند به نمایشگاه چهارمین جشنواره ژکال راه یافتند. آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی باز تا روز ششم اردیبهشت ماه بر روی دیوار گالری پردیس ملت هستند.
چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی ژکال در کنار نمایشگاه پردیس ملت، برنامه ها، نشست ها، کارگاه های آموزشی و ورک شاپ های متعددی را برای دانشجویان علاقمند پیش بینی کرده که از میان می توان به ورک شاپ آزاد نقاشی زیر نظر پویا آریانپور اشاره نمود که فردا پنج شنبه پنجم اردیبهشت در فضای باز پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار می شود و ورود برای دانشجویان، علاقمندان و هنردوستان بلاعوض است.
از جمله کارگاه های آموزشی دیگر که برای اولین بار امسال در کنار نمایشگاه نقاشی ژکال با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد؛ ورکشاپ نقاشی با سوژه آزاد در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر است. این رویداد همزمان با هفته ی علمی پژوهشی و عملی کارگاهی جشنواره به صورت ورکشاپ یک روزه و با حضور صد نفر از علاقه مندان به نقاشی انجام می شود.
در اختتام مراسم باز اساتیدی چون حسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر، جمال عرب زاده و جواد نوبهار اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر آثار را داوری خواهند کرد و به ۳ اثر برتر به رسم یادبود در مراسم اختتامیه جمعه ششم اردیبهشت هدایایی تقدیم می شود.
مراسم اختتامیه عصر جمعه ششم اردیبهشت در سالن فارابی پردیس کاربردی دانشگاه هنر با حضور هنرمندان، اساتید و داوران انجام خواهد شد.