در هنرستان موسیقی مطرح شد؛ روایت وزیر ارشاد از فوت مهسا امینی

در هنرستان موسیقی مطرح شد؛ روایت وزیر ارشاد از فوت مهسا امینی

به گزارش پیلانو، آیین شروع سال جدید تحصیلی هنرستان موسیقی پسران روز شنبه دوم مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر موسیقی و تعدادی دیگر از مسؤلان برگزار گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی امروز شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور در هنرستان موسیقی پسران تهران به همراه برخی از هنرمندان در آئین شروع سال تحصیلی این مجموعه آموزشی شرکت کردند.
گزارش آقای مدیر و چند نکته در رابطه با اتفاقات اخیر کشور
در ابتدای این مراسم که اجرای آن برعهده اسماعیل آذر کارشناس حوزه شعر و ادبیات همراه بود، محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران توضیح داد: امروز برای یکصد و چهارمین بار است که شاهد شروع سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی هستیم. حالا ما در پایتخت هنرستان موسیقی دختران و پسران داریم که در کنار هنرستان هنرهای زیبای تهران و هنرستان کمال الملک جزو مهم ترین مجموعه های آموزشی ما هستند. این اهمیت زمانی می تواند مورد توجه قرار گیرد که هنرستان کمال الملک تهران روزگاری دفتر کار این نقاش برجسته بوده است. به هر حال هنرستان های ما دربرگیرنده شرایطی بوده که چهره های بسیار موفق و نام آشنایی در آن تربیت شدند. این در حالیست که در این چند مدت نهایت تلاش خویش را انجام دادیم که تمرکز آموزشی حضور هنرستان ها فقط به تهران محدود نشوند و در شهرستان ها هم هنرستان داشته باشیم. در این خصوص سال آینده هنرستانی را در شهر ری افتتاح خواهیم کرد.
وی ضمن اشاره به شرایط این سالهای موسیقی در کشور خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اگر در این حوزه می توانستیم روی داشته های خودمان ایستادگی نماییم اساسا شاهد شرایط بهتری بودیم. موضوعی که امیدوارم بتوانیم در ارتباط با آن به شرایط مؤثرتر و بهتری دست پیدا نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره به اتفاقات اخیر در کشور هم توضیح داد: این روزها ملت ایران در سوگ عزیز از دست رفته است. اساسا ملت ایران هیچگاه راضی نیست که خانواده های دیگر عزادار و به نیروهای امنیتی کشور بی حرمتی شود.
افتتاح سالن کنسرت، تأسیس هنرستان در استان ها و چند داستان دیگر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مجموعه های آموزشی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر کدام سرمایه فرهنگ و هنر این سرزمین بشمار می رود و در این میان هنرستان موسیقی پسران همچون گنجینه ای نقش بسزایی در توسعه آموزش هنر با اصالت این مرز و بوم دارد. پارسال ۹ هنرستان جدید در کشور شروع به کار کرد و افتتاح ۲۰ هنرستان دیگر هم در دستور کار قرار دارد. از طرفی مقرر شده تا آخر فعالیت چهارساله دولت مردمی، هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه داشته باشد.
اسماعیلی توسعه آموزش هنر در سرتاسر کشور را یکی از سرفصل های تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی دانست و اظهار داشت: فرزندان سراسر ایران مستعد بهره مندی از آموزش های هنری و شکوفایی استعدادهای خود هستند و وزارت فرهنگ می کوشد امکان رویش این استعدادها را در سرتاسر کشور فراهم آورد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر چند سالن با استانداردهای روز دنیا برای اجرای موسیقی در شهرهای چون ساری و ارومیه در حوزه موسیقی افتتاح کردیم و بزودی سالن های کرمان، اراک و یزد هم به بهره برداری می رسند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شاهد شور و نشاط فرهنگی در کشور هستیم، اظهار داشت: برخی دشمنان با تبلیغات منفی و دروغین به دنبال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند حال آنکه نقاط قوت درخشانی و بزرگی در کشور وجود دارد.
روایت اسماعیلی از واکنش رئیس جمهور نسبت به فوت مهسا امینی
وزیر فرهنگ با تکیه بر این که در فضای عمومی کشور با جنگ روایت ها روبه رو هستیم، اظهار داشت: ملت ایران، ملتی یکپارچه و منسجم است که در شادی ها و غم ها در کنار یکدیگر هستیم و در جنگ روایت ها باید این اتحاد ملی را به رخ بکشانیم.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در ایام اخیر درگذشت دختر عزیز سرزمینمان باعث ناراحتی همه مردم شده است؛ همان گونه که آقای رئیس جمهور هم در تماس با پدر آن مرحومه گفتند: «گویی یکی از اعضای خانواده خویش را از دست داده ام»، اما بدخواهان تالم خاطر و ناراحتی ملت را به مسأله ای امنیتی تبدیل می کنند.
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که اهالی فرهنگ و هنر می بایست به میدان بیایند و پیشتاز امیدبخشی در جامعه باشند چونکه مردم از هنرمندان همین انتظار را دارند. من معتقدم باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز نماییم. نقد و گفتگو و اعتراض در کشور ما پذیرفته است که باید از راه رسانه ها منتقل شود اما در این شرایط نباید با هیجان زدگی، امنیت و آرامش کشور را نادیده گرفت.
در آخر این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این هنرستان در کنکور سراسری دانشگاه ها تقدیر به عمل آمد.

منبع: