قدیریان دبیر بخش نقاشی سوگواره هنر عاشورایی شد

قدیریان دبیر بخش نقاشی سوگواره هنر عاشورایی شد

پیلانو: به گزارش پیلانو، عبدالحمید قدیریان به عنوان دبیر هنری بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی رویداد، عبدالحمید قدیریان به عنوان دبیر هنری بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی گردید. این سوگواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در دو بخش ملی و بین المللی انجام خواهد شد.
عبدالحمید قدیریان دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانشکده هنر و کارشناسی نقاشی دانشکده هنرهای زیبا است. وی در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت ارشاد اسلامی گردید. وی در طول فعالیت هنری خود موفق به گرفتن جوایز مختلفی از جشنواره های مختلف شد: کاندید بهترین طراحی صحنه فیلم دایره سرخ در جشنواره سیمای ۱۳۸۲. سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بخاطر طراحی دکور و لباس فیلم مریم مقدس (س) در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۷۹. تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر بخاطر طراحی دکور و لباس فیلم ارتفاع پست ۱۳۸۱. تندیس و دیپلم افتخار بخاطر طراحی لباس فیلم مریم مقدس (س) در چهارمین جشنواره سیما ۱۳۸۲.
موضوعات سوگواره در این دوره پیرامون اربعین حسینی و با نگاهی هنرمندانه به وقایع تاریخی و اجتماعی و بازتاب توجه امروزی شیعیان و مسلمانان جهان طراحی شده است.
همچنین فراخوان سوگواره در بخش موضوعات اختصاصی بخش نقاشی شامل موارد زیر است:
۱. اربعین حسینی: ما رایت الا جمیلا.
۲. اربعین حسینی: پیوستگی نسل ها، خانواده حسینی.
۳. اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مدارا.
۴. اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان.
۵. اربعین حسینی: ارادت غیر مسلمانان به امام حسین مقابل الاسلام.
گفتنی است چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران و ۳۱ استان کشور انجام خواهد شد.