در پی ادعایی مبنی بر كپی بودن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران صداوسیما بابت حرف های فراستی عذرخواهی کند

در پی ادعایی مبنی بر كپی بودن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران صداوسیما بابت حرف های فراستی عذرخواهی کند

به گزارش پیلانو حسین هاشم پور، روزنامه نگار هنری اظهار داشت: «ادعای مسعود فراستی در خصوص کپی بودن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران آن هم در رسانه ملی، چوب حراج زدن به ثروت دو و نیم میلیارد دلاری است که به تک تک مردم ایران متعلق می باشد و هر جای دنیا بود موزه مربوطه هم از گوینده هم از رسانه شکایت حقوقی می کرد.»
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، این کارشناس فرهنگ و هنر اظهار داشت: «مسعود فراستی در برنامه اخیر هفت، کوشش کرد اصالت یک ثروت ملی که همه دنیا کنجکاو و دل نگران وضعیت نگهداری آنست را به مخاطره اندازد؛ گنجینه ای که قیمتش قریب به دو و نیم میلیارد دلار تخمین زده می شود. در این برنامه مسعود فراستی گفته است: “به موزه هنرهای معاصر تهران هم رحم نکردند… مشخص نیست چه بر سر (آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران) آمده است، فقط این را شنیدم که کپی هایی از اینا کار شده و فروش رفته و اصل نمی دانم کجاست.” (نقل به مضمون)»
هاشم پور اشاره کرد: «تصور می کردم در طول هفته موزه هنرهای معاصر تهران و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این ادعا که کاملن خلاف منافع ملی ایران است، واکنش جدی و تند نشان دهد اما متاسفانه همه مراجع ذیصلاح سکوت کرده اند که اصلن برایم قابل درک نیست.»
او توضیح داد: «البته آگاهان به هنرهای تجسمی می دانند ادعای آقای مسعود فراستی درباره اصالت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از سر ناآگاهی و عدم شناخت این حوزه است و از اساس چنین ادعایی نمی تواند درست باشد، آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در دنیای هنر بسیار شناخته شده و آیکون هستند و فروش اصل و یا حتی کپی این آثار نا ممکن و محال است؛ ورود هر یک از این آثار به بازار هنر یک بمب خبری خواهد بود و هیچ عقل سلیمی چنین اشتباهی را به مخیله اش هم راه نمی دهد. کما این که هر زمان کار کپی در دنیای هنر یافت شده، کپی کاران رسوا و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.»
سردبیر ایران آرت اشاره کرد: «هر جای دنیا بود موزه مربوطه در مقام صیانت از خود و اطمینان خاطر دادن به جامعه هنری و عموم مردم کشورش، بیانیه رسمی می داد، از ادعاکننده اسناد و مدارک می خواست و او را به مراجع قضایی معرفی می کرد تا سندهایش بررسی شود.»
تصویری از نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران

منبع: