فیلمی از اذان خوانی و مویه های عطاالله امیدوار بعد از تخریب زادگاهش

فیلمی از اذان خوانی و مویه های عطاالله امیدوار بعد از تخریب زادگاهش

عطالله امیدوار ـ معمار، عکاس، نقاش و مستندساز ـ شامگاه دوشنبه ـ 13 دی ماه ـ بعد از گذراندن دوره ای بیماری در سن 75 سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.
در پی درگذشت این هنرمند، سیف الله صمدیان ـ عکاس و مستندساز ـ با انتشار بخش هایی از فیلم مستند «بم: روز سوم، روز دهم» که خود در سال ۸۲ آنرا کارگردانی کرده است، یاد عطاالله امیدوار را زنده نگه داشته است.
فیلم تصاویری احساسی از تخریب ارگ بم بعد از زلزله را به تصویر می کشد و حضور این هنرمند در مناطق زلزله زده برای عکاسی را نشان میدهد. اغلب صحنه های ابتدایی مستند سیف الله صمدیان با صدای گریه ی عطاالله امیدوار هم راه است و سپس با توضیحات وی درباره جایگاه معماری شهر تاریخی بم در ایران و جهان ادامه می یابد.
خواندنِ اذان در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی از توانمندی های عطاالله امیدوار بود و وی در این مستند هم به خواندن اذان در کنار بناهای تخریب شده می پردازد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، عطاالله امیدوار در سال ۱۳۲۵ در شهر بافت استان کرمان متولد شد. تحصیلات ابتدایی خودرا در شهر بافت و تحصیلات دورهٔ متوسطه را هم در کرمان گذراند و سپس به مدرسهٔ دارالفنون تهران آمد. وی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران تحصیل کرد و سپس به دانشکده معماری بوزار فرانسه رفت و مدرک دکترا گرفت.
در ادامه می توانید تصاویری از این مستند را مشاهده کنید: