رنگ درب ضد سرقت

رنگ درب ضد سرقت

معمولا درب های ضد سرقت دارای رنگبندی متنوعی نیستند و تنها در چند رنگ محدود تولید و ساخته می‌شوند که کاربر ناچار است از میان آنها درب مورد نظر خود را انتخاب کند. با این حال با توجه به رویه درب‌های ضد سرقت امکان رنگ آمیزی برخی از آنها وجود دارد.

برای کسانی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارند موضوع رنگ درب ضد سرقت یک موضوع مهم است. این که آیا درب‌های ضد سرقت رنگ‌بندی دارند؟ آیا می توان درب‌های ضد سرقت را در صورت لزوم رنگ آمیزی کرد و سوالاتی از این دست. در این مقاله قصد داریم به رنگ بندی درب‌ ضد سرقت و نکات مربوط به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

رنگ درب ضد سرقت

معمولا درب های ضد سرقت دارای رنگبندی متنوعی نیستند و تنها در چند رنگ محدود تولید و ساخته می‌شوند که کاربر ناچار است از میان آنها درب مورد نظر خود را انتخاب کند. با این حال با توجه به رویه درب‌های ضد سرقت امکان رنگ آمیزی برخی از آنها  وجود دارد.

اگر از جمله کاربرانی هستید که برای اصول طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت قائل هستید احتمالا به دنبال درب ضد سرقت ترک با رنگ مناسب تم رنگی ساختمان خود هستید. معمولا درب‌های ضد سرقت موجود در بازار در دو رنگ سفید و قهوه ای دیده می شوند. در واقع درب ضد سرقت لوکس ترک، ایرانی و چینی معمولا با این دو رنگ در بازار یافت می‌شود و پیدا کردن درب‌هایی با رنگ متفاوت کار سختی به نظر می‌رسد.

ویژگی درب ضد سرقت قهوه‌ای

فروش درب ضد سرقت با رنگ قهوه ای محبوب ترین رنگ در میان انواع درب‌ها است. این درب‌های ضد سرقت در طیف‌های متنوع رنگی قهوه‌ای و بر اساس دکوراسیون داخلی منازل ایرانی طراحی شده‌اند. معمولا این درب‌ها به دلیل ظاهر  رسمی و کلاسیکی که دارند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ضمن این که درب ضد سرقت قهوه‌ای آلودگی و جای دست را کمتر نشان می‌دهد بنباراین اگر رفت و آمد زیادی دارید بهتر است که این رنگ درب ضد سرقت را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید.

ویژگی درب ضد سرقت سفید

درب ضد سرقت سفید نیز طرفداران خود را دارد و از جمله درب‌های پرفروش محسوب می‌شود. معمولا در خانه‌هایی که معماری یا دکوراسیون مدرنی دارند استفاده از درب ضد سرقت سفید توصیه می‌شود. درب ضد سرقت سفید بسیار زیبا و مدرن به نظر می‌رسد اما مهمترین مشکلی که این درب ها با آن مواجه هستند سریع کثیف شدن آنها است. شاید جالب باشد بدانید که درب‌های ضد سرقت سفید از عایق بندی بسیار خوبی برخوردار هستند. معمولا این درب‌ها دارای یک ورق فولادی بسیار قوی هستند که باعث می‌شود ضمن بالاتر رفتن کیفیت درب، عایق خوبی در مقابل حرارت، گرما، سرما و صدا باشد.

درب ضد سرقت با رنگ ترکیبی

گاهی اوقات نیز در بازار درب‌های ضد سرقتی دیده می‌شوند که دارای رنگ های ترکیبی هستند مثلا درب به صورت سفید رنگ آمیزی شده است اما تزئینات و جزئیات آن طلایی است و یا به صورت ترکیبی سفید و قهوه‌ای ساخته شده است. بنابراین اگر به ترکیب‌های رنگی هم  علاقه داشته باشید می‌توانید از میان این درب‌ها درب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رنگ مناسب برای درب ضد سرقت

معمولا درب های ضد سرقت در اثر باز و بسته شدن زیاد یا در اثر فشار  و ضربه ممکن است دچار پریدگی یا لب پر شدن رنگ شوند، به همین دلیل معمولا درب های ضد سرقت را با رنگ‌های الکترواستاتیکی رنگ می‌کنند که در مقابل فشار و ضربه انسجام بیشتری دارند، ضمن این که این نوع رنگ‌ها در مقابل شرایط جوی مختلف یا رطوبت و … دچار خوردگی یا زدگی  نمی شوند. بنابراین به نظر می رسد که برای درب های ضد سرقت رنگ الکترواستاتیکی بهترین انتخاب باشد.

رنگ آمیزی درب ضد سرقت

اگر هیچ یک از طرح‌های رنگی موجود در بازار برای شما جذابیت نداشت اصلا نگران نباشید، شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را روی روکش درب ضد سرقت بزنید و درب را خودتان رنگ‌آمیزی کنید.  البته این امکان برای درب‌های قدیمی‌تر که رنگ و روی آنها درخشندگی و زیبایی سابق را ندارد نیز امکان پذیر است. برای این که درب ضد سرقت را رنگ‌آمیزی کنید می‌توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید.

– برای رنگ‌آمیزی درب ضد سرقت ابتدا باید درب را از لولا خارج کنید. بهتر است که کار رنگ آمیزی را در محیطی خارجی و البته تمیز و عاری از گرد و غبار انجام دهید تا کیفیت رنگ بهتری داشته باشید. قبل از آغاز به رنگ کاری باید تمام ابزار و یراق و دسته‌ها و دستگیره‌ها را از درب جدا کنید.

– ابتدا با یک سمباده نرم سطح درب را کاملا صاف کنید. زیرسازی کار باید یکنواخت و تمیز باشد. بعد از این که سمباده کاری را تمام کردید با یک دستمال نمدار تمام ذرات پودری روی درب را به خوبی پاک کنید.

– اکنون رنگ مورد نظر خود را آماده کنید و رنگ آمیزی را شروع کنید.

– بهتر است برای این که نتیجه کار بهتر باشد چند بار درب را رنگ کنید تا سطح آن کاملا یک‌دست شود.

نکات مهم در رنگ آمیزی درب ضد سرقت

– برای این که نتیجه رنگ آمیزی درب ضد سرقت خوب باشد باید ابتدا درب را کاملا تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید که لکه‌های چربی و کثیفی زیادی روی  درب قرار دارد می‌توانید آن را با شوینده بشویید و اجازه دهید که خشک شود و سپس مراحل رنگ‌آمیزی را آغاز کنید.

– برای رنگ‌آمیزی درب ضد سرقت حتما از رنگ با کیفیت الکترواستاتیک استفاده کنید.

– رنگ کاری را با دقت فراوان و به درستی انجام دهید تا جای قلم مو روی در باقی نماند.

– اگر احساس می‌کنید که مهارت کافی برای رنگ آمیزی درب را ندارید می‌توانید از یک فرد ماهر و متخصص برای  این کار استفاده کنید.

– می‌توانید اگر درب ضد سرقت را به صورت سفارشی خریداری می کنید، رنگ دلخواه خود را در زمان ساخت سفارش دهید.

کلام آخر

معمولا رنگ درب ضد سرقت در بازار رنگ های قهوه ای و سفید است. هریک از این رنگ‌ها ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. با این حال اگر علاقه دارید که درب ضد سرقت با رنگ مورد نظر خود را داشته باشید می توانید طبق آنچه در مقاله گفته شد درب را خودتان و با رنگ دلخواه رنگ کنید و یا در صورتی که خرید درب ضد سرقت به صورت سفارشی است می توانید سفارش دهید که رنگ مورد نظرتان را در کارگاه تولیدی برای شما رنگ‌آمیزی کنند.