با موسیقی سیاوش ایمانی؛ تاش برای مخاطب خاص منتشر گردید

با موسیقی سیاوش ایمانی؛ تاش برای مخاطب خاص منتشر گردید

به گزارش پیلانو تاش عنوان یک آلبوم با موسیقی سیاوش ایمانی و خوانندگی مهدی امامی است که اخیرا در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، آلبوم «تاش» با موسیقی سیاوش ایمانی و خوانندگی مهدی امامی با همراهی گروه «سپیدار» در ژانر موسیقی ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر گردید.
در این آلبوم سیاوش ایمانی نوازنده تار و مراژ، پدرام خاورزمینی نوازنده تمبک، سینا دانش نوازنده کمانچه، هوشمند عبادی نوازی نی، آریا محافظ نوازنده سنتور گروه اجرایی را می سازند.
«نام»، «سرآواز»، «تار»، «کرشمه وار»، «ساز و آواز – شاه میرزا»، «قصه» قطعات مختلف این آلبوم را می سازند که در مدت زمان یک ساعت و هفت دقیقه پیش روی شنوندگان قرار گرفته اند.
درباره این اثر، به قلم سیاوش ایمانی می خوانیم: «تاش تجربه ای ست در جهت طراحی، ساخت و اجرای یک «مجلسِ» گروه نوازی ایرانی، در چارچوبِ موسیقی دستگاهی.

در نگاه من، مفهومِ «مجلس موسیقایی» هم زمان دو بُعدِ ساختار و مخاطب را برجسته می کند. از جهت ساختار، یک مجلس موسیقی ایرانی، به صورت معمول، کلیّتی فُرم مانند را شامل می شود: پیش درآمد، ضربی، ساز و آواز، چهارمضراب، تصنیف و رنگ. البته کلیّتی منعطف که راه را بر دخل و تصرف و تفسیر نمی بندد، کما اینکه تاش نیز، به صورت کامل، به این روند پای بند نمانده است.
از جهت مخاطب، در برابرِ «کنسرت» یا «آلبوم» که شنونده ای بی نام و عام را مخاطب قرار می دهد، در تصور من، یک مجلس موسیقی ایرانی بیشتر مخاطبی محدود و خاص را مد نظر دارد؛ مخاطبِ خاصی که با این موسیقی و شیوه های گروه نوازی و تک نوازی اش آشناست. در حضورِ چنین مخاطبی باید کم گفت و گُزیده گفت. تاش کوشیده است چنین باشد.»
«ایرا»، «ساقه خشک بهار ۱ و ۲» و «شهرود» همچون آلبوم هایی است که تابحال از سیاوش ایمانی در بازار فروش محصولات موسیقی انتشار یافته اند. این هنرمند علاوه بر تدریس و آهنگسازی در گروه ها و کنسرتهای مختلف حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی حضور فعالی داشته است.

منبع: