یادبود چهلمین روز درگذشت هوشنگ ظریف آنلاین

یادبود چهلمین روز درگذشت هوشنگ ظریف آنلاین

به گزارش پیلانو به مناسب چهلمین روز درگذشت هوشنگ ظریف، مراسم یادبود آنلاین این هنرمند در ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، هوشنگ ظریف – نوازنده فقید و سرشناس تار – ۱۷ اسفند ۹۸ دارفانی را وداع گفت. فوت این هنرمند مصادف شد با دوران شیوع کرونا در کشور؛ ازاین رو متاسفانه آن طور که شایسته ی جایگاهش در موسیقی بود، امکان برگزاری مراسم برایش وجود نداشت.
حالا مراسم یادبود او روز جمعه ۲۹ فروردین ماه از ساعت ۱۹ به صورت زنده در صفحه اینستاگرام ostad_hooshang_zarif برگزار می گردد.
این برنامه با حضور و گفتگوی زنده افرادی همچون محمد اسماعیلی (نوازنده تمبک)، حسن ناهید (نوازنده نی)، پروین صالح (نوازنده ویولن)، کیوان ساکت (آهنگساز و نوازنده)، محمد دلنوازی (نوازنده تار)، سعید ثابت (نوازنده سنتور)، مزدا انصاری (آهنگساز و نوازنده پیانو) و کوروش متین (نوازنده سنتور) برگزار می شود.
همینطور پیام های هنرمندانی همچون فرهاد فخرالدینی (آهنگساز)، داود گنجه ای (نوازنده کمانچه و ویولن)، رحمت الله بدیعی (نوازنده ویولن)، افلیا پرتو (نوازنده پیانو) و حمید متبسم (آهنگساز) پخش می شود.
ظریف سال ها عمرش را صرف آموزش موسیقی کرد، او که در جوانی در ارکستر فرامرز پایور می نواخت، بعدها در هنرستان عالی موسیقی ملی به تدریس مشغول شد و در طول حیاتش با هنرمندان سرشناس بسیاری همکاری کرد.
بیماری چند سالی بود که گریبان گیر هوشنگ ظریف شده و امکان ادامه فعالیت هنری را از او سلب کرده بود؛ هرچند وی در سال های فعالیت هنری، با آثاری که از خود به جا گذاشت و همینطور تربیت هنرمندانی چون حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، حمید متبسم و… در حقیقت دینش را به موسیقی کشور ادا کرده بود.
هوشنگ ظریف بیشتر از ۵۰ سال از عمرش را به آموزش موسیقی پرداخت و رد پای پررنگی در تاریخ موسیقی ایران بر جای گذاشت. ظریف با استفاده از محضر استادانی چون علی اکبرخان شهنازی، روح الله خالقی، موسی و جواد معروفی، چنان مهارتی در نواختن «تار» به دست آورد که نه تنها در ایران که در خارج از کشور هم به نامی شناخته شده بدل شد.