محمد اطیابی به مهر گفت: رایزنی با شورای شهر تهران برای حل بیمه بیکاری هنرمندان موسیقی

محمد اطیابی به مهر گفت: رایزنی با شورای شهر تهران برای حل بیمه بیکاری هنرمندان موسیقی

پیلانو: رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران از رایزنی با شورای اسلامی شهر تهران درباره حل مشکل پرداخت بیمه بیکاری برخی از فعالان موسیقی آگاهی داد.

محمد اطیابی رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره کارهای انجام گرفته این نهاد صنفی در هفته های گذشته بعد از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران طی هفته های گذشته بعد از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ که تمام دنیا را درگیر خود کرده نهایت تلاش خودرا انجام داده تا نسبت به حل مشکلات صنفی هنرمندان موسیقی اقداماتی را در قالب وظایفی که به عهده دارد، انجام دهد. در این راستا ما همکاریهای مستمری با برخی از مجموعه های مختلف داشتیم که بتوانیم کارهایی را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مواردی که طی روزهای اخیر به شدت پیگیر آن هستیم بحث بیمه بیکاری بعضی از هنرمندان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است تا آن دسته از فعالانی که حالا در چارچوب این بیمه تحت حمایت صندوق اعتباری هنر قرار دارند، بتوانند از بیمه بیکاری نیز بهره مند شوند. در این راستا مشغول رایزنی های مختلفی با صندوق اعتباری هنر و سازمان تامین اجتماعی هستیم که هر چه زودتر این مشکل نیز برطرف شود. البته بنا داریم در ارتباط با این بحث مهم که به اعتقاد من در این روزها بسیار اهمیت دارد رایزنی هایی را نیز با اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته باشیم که امیدوارم دراین زمینه نیز بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.
اطیابی درباره بعضی از اقدامات انجام گرفته دیگرِ انجمن طی هفته های اخیر بیان کرد: مصوبه تخفیف کامل یک فصل یا سه ماه از حق عضویت سالانه اعضا در سال ۱۳۹۹، ارسال یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور در خصوص خودداری دولت از دریافت حق سهم بیمه کارگری فعالان عرصه موسیقی، پرهیز بعضی از نهادها در اعمال محدودیت برای تدریس موسیقی در فضای مجازی همچون اقداماتی است که طی هفته های گذشته صورت گرفته و امیدواریم ماجرا به سمتی هدایت شود که شاهد مرتفع شدن مشکلات صنفی اهالی موسیقی باشیم.
رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران در آخر اظهار داشت: ما طی هفته های اخیر شاهد اتفاقات ناخوشایندی در حوزه موسیقی بودیم که ممکنست منجر به تعطیلی آموزشگاه های موسیقی شود. در این روزها که کنسرت ها نیز لغو شده است دیگر منبع درآمدی هم برای اهالی موسیقی وجود ندارد و این صنف در کنار سایر اصناف هنری در حوزه معیشت گرفتار مشکل شده است و امیدوارم در این راستا مدیران دولتی هرچه سریعتر به فکر حل معضلات باشند.

منبع: