دغدغه مدیرعامل خانه موسیقی برای وضعیت معیشتی هنرمندان در دوران کرونا

دغدغه مدیرعامل خانه موسیقی برای وضعیت معیشتی هنرمندان در دوران کرونا

پیلانو: مدیرعامل خانه موسیقی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی هنرمندان موسیقی در شرایط کنونی که کشور با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند، از مسئولان درخواست نمود که به این مسأله رسیدگی و از این هنرمندان حمایت کنند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، حمیدرضا نوربخش که به پویش «مشاهنر» پیوسته است، همین طور وعده داد که ۱۹۰۰ هنرمند عضو خانه موسیقی را به همراهی با این پویش و ارائه آثار هنری برای مردمی که این روزها در خانه هایشان سختی قرنطینه را تحمل می کنند، ترغیب کند.
پویش «مشاهنر» با هدف کمک به ارتقای سلامت روان جامعه از اوایل فروردین ماه شروع شد و در جریان آن تعدادی از هنرمندان با صدور اطلاعیه ای از مشارکت حداکثری خود در ۱۰۰ روز آینده برای تولید آثار هنری در فضای مجازی در ایام خانه نشینی خبر دادند.
نوربخش که در برنامه «به خانه برمی گردیم» شبکه تهران صحبت می کرد، همین طور اظهار داشت: همه ما در جامعه هنری جزو مردم و عاشق و همراه مردم هستیم و زمانی که مشکلی پیش می آید، باید کمک نماییم که از آن عبور کنند. جامعه هنری همیشه نشان داده که در همه عرصه ها در کنار مردم است و دلش برای مردم و کشور می تپد. حالا باید کمک نماییم تا از این بحران جهانی عبور نماییم.
او همین طور اظهار نمود که از اعضای خانه موسیقی خواسته می شود تا در این شرایط آثاری را برای خوب سرگرم کردن مردم ضبط کنند و امید که مردم هم مشارکت می کنند و در خانه می مانند.

مدیرعامل خانه موسیقی در آخر صحبت هایش به معیشت کنونی هنرمندان پرداخت و اظهار داشت: شرایط فعلی ضمن این که برای همه مردم دشوار است، برای جامعه هنری هم دشوار است. حالا کارهای موسیقی همچون کنسرت و آموزش که منبع درآمد افراد این حوزه بود، تعطیل شده است. هنرمندان موسیقی نواحی در ایام پایانی سال شرایط بدی را گذراندند. از دولت و مسئولان می خواهم که از این بخش هم حمایت کنند تا هنرمندان بتوانند با دلی گرم در کنار مردم باشند و آثاری را برای آنها تولید کنند.
در ادامه این برنامه با قاسم رفعتی نیز تماس گرفته و از او خواسته شد که در این چند روز یکی دو کار حتی بدون ساز در خانه برای مردم بسازد که بهره ببرند.
رفعتی هم در ادامه اظهار داشت: از خدا می خواهم به پرسنل بیمارستان ها سلامتی و اجر دهد.
پویش مشاهنر همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور شروع شد و تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف اعلام نمودند که برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در مقابل شیوع ویروس کرونا را تحمل می کنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری می پردازند. موسسه هنرمندان پیشکسوت از حامیان این پویش است. تابحال امضای ۵۰۰ هنرمند در رشته های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی کشور برای پیوستن به پویش مشاهنر جمع شده است.
برنامه «به خانه برمی گردیم» در ایام اخیر دقایقی از آنتن خودرا به این پویش اختصاص داده و در این راستا با هنرمندانی چون علی نصیریان، ایرج راد، داوود گنجه ای، مجید مظفری، پرویز پورحسینی و… گفت و گو کرده است.

منبع: