در قالب ۲ جلد؛ کتاب موسیقی دان کوچولو منتشر گردید

در قالب ۲ جلد؛ کتاب موسیقی دان کوچولو منتشر گردید

پیلانو: مجموعه‌ی ۲ جلدی موسیقی دان کوچولو؛ آموزش بداهه نوازی و آهنگسازی شامل پنج دفتر به نویسندگی یولا بوا و الگا گنالوا با ترجمه مسعود ابراهیمی منتشر گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، مجموعه‌ی ۲ جلدی «موسیقی دان کوچولو؛ آموزش بداهه نوازی و آهنگسازی» شامل پنج دفتر به نویسندگی یولا بوا و الگا گنالوا با ترجمه مسعود ابراهیمی توسط انتشارات «گیسا» منتشر گردید.
در دفتر اول جادوی فواصل و بداهه نوازی های ریتمیک، در دفتر دوم مُد، تُنالیته و ملودی، در دفتر سوم هارمونی و آکُمپانیمان، در دفتر چهارم اُستیناتو، بداهه نوازی در ژانرهای مختلف، و در دفتر پنجم سکانس طلایی و ترانه آموزش داده می شود.
در سه دفتر اول مراحل ضروری و مقدماتی درک مبانی تئوریک و عملی موسیقی تدوین شده است. دفتر چهارم برای کلاس های بالاتر و شامل بداهه نوازی متریال های پیچیده تر اُستیناتو، ژانرهای رقص و نمونه های داستانی است. دفتر پنجم زمینه های آشنایی هنرجو با سکانس طلایی و مُدولاسیون را فراهم می سازد و ترانه ساختن را به او می آموزد.
در مقدمه کتاب آمده است: «شاگرد صرفاً معلومات کسب نمی کند، بلکه یاد می گیرد فعالانه از آنها استفاده نماید. در نتیجه مفاهیم نظری پیچیده به صورتی آشنا و قابل فهم درمی آیند.
آموزش بداهه نوازی برای هر کودکی که مشغول یادگیری موسیقی است لازم است. این کار ذهن کودکان را بسیار رشد می دهد و به آنها این امکان را می دهد که احساس شادمانی عظیم کار خلاق را تجربه کنند، کمک می نماید خودرا تا اندازه ای آهنگسازی احساس کنند، شعور آنها را رشد می دهد و اعتماد به نفس شان را بالا می برد.»
کتاب «موسیقی دان کوچولو؛ آموزش بداهه نوازی و آهنگسازی» در ۲ جلد مبتنی بر برخی اصول و مبانی موسیقی با ترجمه‌ی مسعود ابراهیمی از طرف انتشارات گیسا روانه‌ی بازار موسیقی شد.

منبع: