هنرمندان موسیقی متولد تعطیلات نوروزی کدامند؟

هنرمندان موسیقی متولد تعطیلات نوروزی کدامند؟

پیلانو: همه ساله در هر روز و هر ماه کودکانی در جای جای دنیا متولد می شوند. هر کدام از آنها دارای آینده متفاوتی خواهند بود؛ گاه افرادی تأثیرگذار خواهند شد و گاه یک فرد معمولی. ولی در این میان آن هایی که پیشه هنر را طی می کنند هیچ گاه نمی میرند و نام و هنرشان جاودانه خواهد شد.
ایسنا در گزارش پیش رو اسامی و خلاصه ای از عملکرد هنرمندان موسیقی که در ۱۳ روز تعطیلات نوروز چشم به جهان گشوده اند تهیه کرده است تا بیشتر با این هنرمندان آشنا شویم.
در اولین روز بهار می توان به تولد هنرمندانی همچون حسین شهبازیان (نوازنده ویولن)، ابراهیم نظری سنگرودی (نوازنده فلوت)، امیرمهیار تفرشی پور (آهنگساز)، سیدعبدالحسین مختاباد (خواننده) و شهلا میلانی (خواننده کلاسیک) اشاره نمود.
حسین شهبازیان
این هنرمند در سال ۱۲۹۸ در تهران متولد شد و در۶ مرداد سال ۹۶ در ۱۰۱ سالگی از جمع موسیقیدانان رفت. او نوازنده ویولن و رهبر ارکستر بود. این هنرمند از ۱۷ سالگی ویولن نوازی را در کلاس ضیاء سیحون آغاز کرد و با راهنمایی مرحوم مهدی خالدی در کلاس شادروان استاد ابوالحسن صبا شرکت کرد و ردیف های موسیقی ایران را که به همت زنده یاد ابوالحسن صبا تدوین شده بود، یاد گرفت. بعد از آن، او برای آشنایی بیشتر با سبک های مختلف موسیقی، چند سال در کلاس استادان خارجی و ایرانی، موسیقی کلاسیک را آموخت و بعنوان معلم، شاگردان درس موسیقی را تعلیم و آموزش داد.
حسین شهبازیان سال های زیادی بعنوان نوازنده و رهبر ارکستر شماره ۳ رادیو ایران فعالیت داشت و برای خوانندگان بسیاری، آهنگ های زیبا و به یادماندنی اجرا کرد.
او پدر فریدون شهبازیان ـ آهنگساز و رهبر ارکستر ملی ایران ـ بود.
حسین شهبازیان

منبع: