گفت وگویی درباره کرونا از بازترین پنجره!

گفت وگویی درباره کرونا از بازترین پنجره!

پیلانو: مدتی است که بعضی از هنرمندان گرافیست در فضای مجازی دست به کار شده اند و با راه اندازی پویش گرافیک مقابل کرونا در تلاشند تا به زبان هنر از شیوع هرچه بیشتر این ویروس در کشور جلوگیری نمایند.
در همین راستا فرزاد ادیبی، هنرمند گرافیست در گفت وگویی با ایسنا درباره همراهی هنرمندان با دغدغه های اجتماعی خصوصاً در شرایط اخیر کشور که کلیه کارهای فرهنگی و هنری کشور تعطیل شده اند، اظهار نمود: هنرمندان هم قسمتی از جامعه هستند و متاثر از آلام و مشکلات هموطنان خود، آثاری خلق می کنند که در اپیدمی کرونا هم کوشش های آنها را دیده ایم.
وی در ادامه با اشاره به پویش گرافیک مقابل کرونا، بیان کرد: من هم اهتمام کردم که با برخی از طراحان گرافیک، پویشی با هدف بازنشر پیام های جلوگیری از کرونا را به صورت گرافیک شروع نماییم که چون به علت فشردگی کارهای آخر سال، همه گرفتار بودند، آنچه که از همراهی همکارانم تصور می کردم، روی نداد؛ البته بیشتر این عزیزان، فراخوان ها را منتشر می کنند.
خیلی از دوستانی که طراح هم نیستند، اما دغدغه کمک و پیشگیری دارند نیز فراخوان ها و بعضی از آثار تولیدشده را در اینستاگرام بازنشر می کنند که سپاسگزار آنها هستم.
ادیبی خاطرنشان کرد: ما اهالی هنر و فرهنگ تا اندازه ای از فرهنگ عمومی برخورداریم و تا حدی از بهداشت و پیشگیری هم آگاه هستیم؛ بدین سبب مخاطب این پویش خودمان نیستیم که به زبان هنری صحبت می نماییم. معمولا ما اقدامات بهداشتی را می دانیم و مراقبیم، اما قسمتی از جامعه از بهداشت و پیشگیری درست ناآگاهند و مخاطب هدف ما در این پویش، آنها هستند. این پویش فرصتی برای ابراز وجود هنرمندانه نیست. مقرر است که به قول سهراب از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت نماییم که بفهمند و بدانند چه کاری بکنند و چه نکنند.
او افزود: البته من معتقدم که در گرافیک باید مثل حافظ شعر بگوییم که مخاطب عام و خاص، همه از آن حظ ببرند. ما نیز اگر هنرمندانه کار نماییم و آثارمان ارزش هنر داشته باشند، در این حوزه موفق تر بوده ایم. در بین آثاری که با همین هشتک کار شده اند، کارهای خوب و درجه یک هم دیده می شود که از منتخبی از آنها می توان نمایشگاه خوبی برگزار کرد؛ البته من پیش تر هم گفته ام که این کارها الان در این پویش داوری نمی شوند.
این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: امیدوارم طراحان بیشتری به این هشتک گرافیک مقابل کرونا بپیوندند و آثار بیشتری تولید و به اشتراک گذاشته بشود که اگر یک نفر، حتی یک نفر هم متوجه پیام های پیشگیرانه ما بشود و جانش را نجات دهد به هدف خود رسیده ایم.

منبع: