عباس مجیدی در گزارش پیلانو؛ فعالیت انجمن مجسمه سازان متوقف نمی گردد

عباس مجیدی در گزارش پیلانو؛ فعالیت انجمن مجسمه سازان متوقف نمی گردد

به گزارش پیلانو رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران به تشریح برنامه های مهم این انجمن در سال ۱۳۹۹ پرداخت و اقتصاد هنر را مقوله ای برشمرد که در سال جدید در انجمن به آن توجه بیشتری خواهد شد.

عباس مجیدی رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران درباره برنامه های سال ۱۳۹۹ این انجمن به خبرنگار مهر اظهار داشت: مهمترین و جدی ترین برنامه های انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران برای سال جدید، برگزاری هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران است. قرار بود این دوسالانه از اسفندماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ برپا شود اما به سبب برخی اتفاقات و شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تعویق افتاده است و به احتمال زیاد، خردادماه ۹۹ انجام خواهد شد. امیدوارم این اتفاق مهم با تمام برنامه ریزی ها و زحماتی که برای آن کشیده شده، به بهترین شکل ممکن و آن گونه که شایسته هنرمندان و جامعه ایران است، صورت گیرد.
اجرایی شدن مرحله نهایی رویداد «دو باغ» در سال جدید
وی همینطور درباره رویداد «دو باغ» هم توضیح داد: این رویداد تجربه محور و فرآیندی که با رویکردهای بیان شده در متن فراخوان به وضوح گویای روند پژوهشی، بین رشته ای و تعاملی آن است، در دو بخش طراحی شده بود که بخش اول آن به انجام رسید و امیدواریم به همت دوستان در شورای سیاستگذاری این رویداد، مسیر تکمیلی آن هم در سال آینده شاهد باشیم. در مرحله اول، هنرمندان با استفاده از دریافت های تجربی و مطالعاتی به صورت انفرادی یا گروهی آثار و پروژه های خویش را در چارچوب ایده و طرح عرضه کردند و در مرحله بعدی این آثار به نمایش در خواهند آمد و بنا به لزوم اجرا در بیان ایده یا متناسب با پیشنهاد هنرمند، خارج از فضای نمایشگاه عرضه و اجرا خواهند شد.
مجیدی در ادامه با آرزوی سلامتی برای هنرمندان بخصوص اعضای انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران و مردم در گذر از اپیدمی کرونا، ابراز امیدواری کرد که برنامه های جاری و تدوین شده انجمن مقتدرانه ادامه یابد که همچون آن می توان به برنامه های پژوهشی، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه های کوچک» و هفتمین نمایشگاه «چهارسوی خیال» اشاره نمود.
در سال جدید برای رونق اقتصاد هنر انرژی بیشتری می گذاریم
وی تشریح کرد: لازم است یادآوری کنم یازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه های کوچک» با نگاهی متفاوت و با عرضه جایزه ویژه در سال ۹۸ برگزار گردید و امیدوارم دوره دوازدهم هم با کیفیتی بالاتر به انجام برسد. همینطور امیدوارم نمایشگاه «چهارسوی خیال» که به صورت سالانه و بدون اعمال محدودیت برای اعضای انجمن برگزار می شود، هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد. برنامه های پژوهشی و نشست های تخصصی هم متناسب با مسائل روز و با رویکرد مجسمه هستند.
مجیدی با تاکید بر اینکه کارهای انجمن در سال جدید متوقف نمی گردد، اظهار داشت: امیدوارم جهت تسهیل در امور حقوقی و صنفی اعضای انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در کنار برنامه های هنری، شرایطی فراهم گردد تا با همراهی هنرمندان و دست اندرکاران، اقتصاد هنر را رونق دهیم. در این راه همواره کوشیده ایم و در سال جدید هم انرژی بیشتری روی این مقوله خواهیم گذاشت.
رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در انتها از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «وحدت اقوام» در برج میلاد اطلاع داد که در ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام خواهد شد.