در گزارش پیلانو مطرح شد؛ ایران ما چگونه متولد شد؟

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ ایران ما چگونه متولد شد؟

پیلانو: مدیر خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج، قدردانی رهبر انقلاب از نماهنگ ایران ما را از افتخارات گروه تولید این نماهنگ توصیف کرد.
دریافت ۷۱ MB
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «ایران ما» عنوان یکی از نماهنگ های خانه سرود و نماهنگ مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج است که پخش آن از شبکه تلویزیون «افق» در ایام اخیر موردتوجه و تفقد ویژه از جانب مقام معظم رهبری قرار گرفت.
هادی خاکی مدیر خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فرایند تولید این نماهنگ اظهار داشت: تولید این نماهنگ سال ۱۳۹۶ در زمانی که مهدی صفارهرندی مدیر خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج بود با همراهی امیر حسین رضائیان کارشناس مرکز شروع شد. آنچه برای این نماهنگ و آثاری این چنین طراحی شده بود هم مبتنی بر دغدغه حضور قدرتمند هنرمندان انقلابی در جریان تولید سرود و پر رنگ تر کردن نقش این هنر والا و پرارزش در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه در این حوزه هم کارهای خوبی طراحی و تولید شد که مورد استقبال خوب مخاطبان هم قرار گرفت.
وی افزود: به هر حال در سال ۹۶ که ماجرای قومیت ها تبدیل به یکی از مباحث مهم روز شده بود ما سعی کردیم تا بر مبنای اهدافی چون وحدت بین اقوام آثاری را تولید نماییم که بتواند با استقبال مخاطب هم مواجه شود و خوشحالیم که در این راستا نماهنگ «ایران ما» با هزینه ای کم تولید شد و باعث ایجاد جریانی مثبت شد که توانست با اقبال مخاطب هم مواجه شود.
خاکی اضافه کرد: این شرایط الان هم در خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج وجود دارد و ما تلاش داریم تا در جریان تولید سرودها به موضوعات اجتماعی هم دقت نماییم. ما اعتقاد داریم این مسئولیت اجتماعی ماست که هر وقت می توانیم با خلق آثار هنری همچون سرود، نقش مؤثری را ایفا نماییم و در میدان حضور داشته باشیم و این مورد اساسا با همراهی گروه های سرود و هنرمندان این عرصه شدنی نبود که جا دارد از همه آنها به جهت همکاری شان قدردانی ویژه ای داشته باشم.
این مدیر موسیقایی بسیج در بخش دیگری از صحبت های خود بیان نمود: یکی از خصوصیت های مهمی که برای نماهنگ «ایران ما» می توانیم به آن اشاره نماییم حضور شاعران مختلف با زبان های مختلف در تولید سرود بود که فضای بسیار جذابی را با هدف وحدت میان اقوام ایرانی فراهم نمود. شرایطی که با همراهی چند گروه سرود مختلف در خوانش کارهای این چنین دیده شد.
وی با اشاره به خبر انتشار یافته درباره تقدیر رهبر انقلاب از این نماهنگ اضافه کرد: به هر حال این برای گروه ساخت نماهنگ «ایران ما» افتخار بزرگی است که مقام معظم رهبری نماهنگ را از شبکه افق تماشا کرده اند و این کار از نگاه ایشان مورد تأیید و تفقد قرار گرفته است. این مورد برای ما افتخاری بزرگ است که بتوانیم در آینده هم کارهای بهتر از این را تولید نماییم.
عوامل تولید این نماهنگ عبارتند از: مجری طرح: استودیو «پازل» / تهیه کننده: احسان غلام نژاد / کارگردان: حسن پور / شاعران: فارسی حسن صیامی – عربی: مرتضی حیدری آل کثیر – آذری: محمد عسگری- ترکمن: منصور طبری- بختیاری: مجتبی خرسندی- کردی: سیده فرشته حسینی- بلوچی: محمد یاسین جلالزهی / آهنگساز: امید روشن بین / اعضای گروه سرود: گروه سرود «وصال یار» به سرپرستی مهدی عسگری – گروه «وصال» به سرپرستی سعید دلیر- گروه «نداالنبی» به سرپرستی سهیل حاجی زاده – گروه «سرود صبح» به سرپرستی حمیدرضا صیادی- گروه «نور الحسین» به سرپرستی احسان ابراهیمی – گروه «جواد الائمه» به سرپرستی امیرحسین کاوند / دستیار کارگردان: مجتبی صدیقی / مدیر تولید: مجید حسینی / مدیر فیلمبرداری: حسین اسدی / فیلمبرداران: محمد فروغی- سعید فرهنگ- وحید لشگری / نور پردازی: محمود اسکندری- سجاد علایی / تدارکات: علیرضا کفایی / صحنه و لباس: حسین علیزاده فر – دستیار صحنه و لباس: افشین ضعیم.

منبع: