علی مغازه ای با مهر مطرح کرد؛ عبور از بحران با کمک موسیقی

علی مغازه ای با مهر مطرح کرد؛ عبور از بحران با کمک موسیقی

پیلانو: یک پژوهشگر موسیقی از مدیران سازمان صداوسیما خواست تا طی روزهای پیش رو با دعوت خوانندگان و هنرمندان مطرح موسیقی از این فرصت طلایی برای پیش گیری از شیوع بیماری کرونا استفاده نماید.

علی مغازه ای پژوهشگر و کارشناس حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شرایط بحرانی روزهای پیش رو به دنبال شیوع بیماری کرونا توضیح داد: این روزهای یکی از بزرگ ترین و مهم ترین سئوالات این است که هنرمندان حوزه های مختلف در این شرایط چه نقشی می توانند داشته باشد؟ با توجه به این که طبق آمارهای رسمی ارائه شده از طرف وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط هنوز نیمی از مردم به این باور نرسیده اند که باید برای از خود مراقبتی در جهت پیش گیری از شیوع این بیماری ناخوانده در خانه بمانند، این هنرمندان هستند که می توانند یک نقش تاریخی مهمی را در این مقطعه داشته باشند که این مساله یک شرط دارد.
وی افزود: شرط مهم این است که مدیران رسانه ملی هم امروز این نقش تاریخی را ایفا کرده و با هماهنگی مراجع بالاتر، این اجازه را داشته باشد تا با دعوت از هنرمندان حوزه های مختلف خصوصاً حوزه موسیقی و فراهم کردن شرایط اجرای زنده با نمایش ساز به آنها پیام مهم ماندن در خانه و موارد پیشگیرانه از نفوذ ویروس کرونا را بوسیله هنر به مخاطب منتقل کند. این اتفاق به اعتقاد من یک فرصت طلایی برای رسانه ملی است که بتواند با کمک هنرمندان شرایطی را ایجاد کند تا مردم باور کنند ماجرای بیماری کووید ۱۹ بسیار خطرناک تر آن چیزی است که فکر می نماییم پس باید در خانه بمانیم تا زنجیره شیوع قطع شود.
این پژوهشگر موسیقی در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره کرد: مردم ایران به موسیقی ایرانی هم اعتقاد دارند و هم علاقه. پس بیاییم این فرصت طلایی را از دست ندهیم و با کمک موسیقی بین رسانه ملی و جامعه ایرانی فضای مفاهمه و اعتماد ایجاد نماییم تا بتوانیم با کمک هنرمندان فعال حوزه موسیقی در همه بخش ها از این بحران به سلامت عبور نماییم. این همان نکته ای است که در این بزنگاه تاریخی می تواند با در نظر گرفتن شرایط و چارچوب ها مورد توجه مدیران رسانه ملی قرار بگیرد.

منبع: