در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نقش بهار تا ۲۰ اسفند تمدید گردید

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نقش بهار تا ۲۰ اسفند تمدید گردید

به گزارش پیلانو سیدشهاب الدین شکیبا دبیر نمایشگاه فروش آثار هنری نقش بهار از تمدید این نمایشگاه تا ۲۰ اسفندماه و فروش ۳۰۰ میلیون تومانی آثار اطلاع داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی حوزه هنری با عنوان «نقش بهار» که قرار بود ششم اسفندماه در گالری خانه افتتاح شود، به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد. در حالیکه برگزاری تمامی نمایشگاه ها، مراسم و فعالیتهای فرهنگی هنری در کشور تحت شعاع شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است و به شکلی چرخه اقتصادی هنر ایستاده اما یکی از نکات مثبت هنرهای تجسمی، برگزاری نمایشگاه های مجازی و فروش آنلاین این آثار است که برای مخاطبان علاقمند مفید بوده است.
نمایشگاه «نقش بهار» که نخستین قدم حوزه هنری برای فروش آثار تجسمی به حساب می آمد با اتفاقات پیشبینی نشده روبرو شد اما با عنایت به این که امکان خرید و فروش غیرحضوری آثار هنری در فضای مجازی یا به صورت تلفنی امکان پذیر است، از سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مدیر این نمایشگاه مبحث را پیگیر شدیم و اتفاقاً وی هم از فروش غیرحضوری آثار نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری حوزه هنری اطلاع داد.

پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز فروش این آثار، سیدشهاب الدین شکیبا دبیر نمایشگاه «نقش بهار» در گفتگو با خبرنگار مهر بیان نمود: در نمایشگاه «نقش بهار» قرار بود شرایطی مهیا می شود تا هنر برای مردم ارائه شود و البته این مهم در جریان فروش غیرحضوری هم مهیا شد. بنابراین و به علت اینکه محدودیت بازدید داریم، نمایشگاه را تا ۲۰ اسفندماه تمدید کردیم.

وی اظهار داشت: ۲۵ اثر از هنرمندان جوان و پیشکسوت با ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است. آثاری از سیدمسعود شجاعی طباطبایی، منوچهر نیازی، محمدعلی ترقی جاه، ناصر اویسی، ۲ اثر از محمود زنده رودی، نادر قشقایی، حسین عصمتی، محمود آزادنیا، بهادر پگاه و سیاوش مظلومی پور به فروش رفته است.
شکیبا تصریح کرد: اگر نمایشگاه «نقش بهار» نخستین تجربه حوزه هنری در بازار فروش آثار تجسمی به تعطیلی نمی کشید، اساسا فروش بیشتری را شاهد بودیم اما به هر حال بنا داریم این رویداد را سالی یک مرتبه در حوزه هنری برپا نماییم.
وی در انتها اظهار داشت: در نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی «نقش بهار» مخاطب با هر توان و قیمتی می تواند خرید کند و قیمت ها از ۲۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا چندصد میلیون تومان است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «نقش بهار» در دو بخش اساتید پیشکسوت هنری و هنرمندان جوان برگزار شده است و آثاری از جلال شباهنگی، کاظم چلیپا، منوچهر معتبر، صادق تبریزی، علی گلستانه، ناصر اویسی جلیل رسولی، نصراله افجه ای، مرتضی اسدی، کامبیز درمبخش، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، ژازه تباتبایی، محمود زنده رودی، پرویز کلانتری، محمدعلی ترقی جاه، احمد وثوق احمدی، حسن روح الامین، کامیار صادقی و علیرضا آدم بکان در نمایشگاه عرضه شده است.