در پی لغو پروژه ادغام صورت گرفت؛ تغییر مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت

در پی لغو پروژه ادغام صورت گرفت؛ تغییر مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت

پیلانو: مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، از این سِمت برکنار و ماموریتش در این مجموعه اختتام یافته اعلام گردید.
عباس عظیمی که مخالفتی جدی با ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت داشت، در گفت وگویی با ایسنا اظهار کرد، بر طبق نامه ای که ظهر امروز دریافت کرده، اختتام مأموریتش در موسسه اعلام شده و فردا باید خودرا به بخش اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نماید.
او درباره جزئیات جلسه هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با معاون هنری (سبد مجتبی حسینی) و خبر لغو ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت با بنیاد رودکی بر اساس همین جلسه که عصر امروز، سه شنبه ۱۳ اسفندماه انتشار یافت، توضیح داد: خوشبختانه دیگر صحبتی از ادغام نیست و بااینکه از جزئیات این تصمیم باخبر نیستم، اما دست کم در ظاهر قرار بر این شده که دیگر ادغام وجود نداشته باشد و موسسه به سمت اصلاح اساسنامه و رفع نقصها حرکت نماید تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و ببینیم در آینده چه پیش می آید.
وی در پاسخ به این که اصلاح اساسنامه را خودش بعنوان مدیرعامل و هیات مدیره موسسه باید انجام دهند، اظهار داشت: واقعیت این است که من باید به وزارتخانه برگردم و ماموریتم از فردا در موسسه تمام می شود. البته بطور قانونی تا اختتام اسفند عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه بودم اما بدون این که در جریان باشم، با نامه ای که امروز ظهر دریافت کردم اختتام ماموریتم در موسسه زودتر از موعد اعلام گردید و باید فردا به وزارتخانه بازگشت کنم تا مشخص شود چه کار کنم، چون به هر حال حدود ۲۸ سال سابقه کار در وزارت فرهنگ را دارم.
عظیمی با تاکید بر این که «نکته مهم درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت این است که موسسه به صورت مستقل بتواند به وظایف خود عمل کند»، درباره اینکه چه کسی جایگزین او خواهد شد، اظهار داشت: تا این لحظه هیچ اطلاعی ندارم، نه از هیات مدیره و نه از مدیرعامل جدید. اصلا نمی دانم آیا هیئت مدیره فعلی در جریان این تغییر بوده یا خیر که بعید می دانم باخبر بوده باشند اما گویا تغییراتی در هیئت مدیره ایجاد می شود و احتمالاً از اعضای قبلی تعدادی هستند و تعدادی هم جایگزین خواهند شد.
او درانتها از هنرمندان پیشکسوت عضو این موسسه هم خواست که این روزها به فکر این باشند که ویروس کرونا آنها را گرفتار مشکل نکند چون هیچ چیز دیگری مهم نیست.
او همینطور بیان کرد که موسسه هنرمندان پیشکسوت حتما از قبل بهتر عمل می کند.

منبع: