با پیام غلامحسین امیرخانی آغاز شد؛ نمایشگاه خوشنویسی که همه آثارش در افتتاحیه فروخته شد

با پیام غلامحسین امیرخانی آغاز شد؛ نمایشگاه خوشنویسی که همه آثارش در افتتاحیه فروخته شد

به گزارش پیلانو نمایشگاه گروهی خوشنویسی محمود رهبران، احمد احمدی و یادگار خیام جمعه دوم اسفندماه افتتاح شد و همه آثار نمایشگاه هم طی چند ساعت به فروش رفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه گروهی خوشنویسی محمود رهبران، احمد احمدی و یادگار خیام عصر جمعه دوم اسفندماه در گالری گویا راه اندازی شد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه که به مدت ۵ روز در گالری گویا برپاست، یدالله کابلی خوانساری، محمد حیدری، محمد شهبازی، علی اشرف صندوق آبادی، علی شیرازی، رسول مرادی، غلامرضا سپهری، رضا رینه ای، حسین نوروزی، خسرو قربانی فرج زاد، مریم احدی، سهیل محمودی، داوود حیدری و هنرمندان جوانی چون شایان شعبان حضور داشتند.
در این نمایشگاه گروهی، ۳۳ تابلوی خوشنویسی از سه هنرمند به معرض نمایش گذاشته شده بود که همگی آنها در افتتاحیه فروخته شد. این تابلوها از ۶ تا ۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده بودند.

در بخشی از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پیام غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران قرائت شد که متن آن به شرح زیر است: «برگزاری نمایشگاه های هنری در کشور ما در این چند دهه به ترتیبی بوده که سیر استقبال مخاطبان، رشد کمی و کیفی مثال زدنی داشته است. در کشورهای مختلف هم به مناسبت های مختلف، نمایشگاه های مشابه برگزار می گردد که البته بعضی از آنها دوره ای بوده و جدول تاریخی و زمانبندی دارند. این نمایشگاه ها هر کدام در جای خود امتیازات ویژه ای دارند اما نمایشگاه هایی هستند که به همت و تلاش دوستان هنرمند ما در شرایطی برگزار می گردند که خارج از آن موقعیت های رسمی برپا می شود. این نمایشگاه های هنری برخاسته از ذوق و قریحه و همت هنرمندان خلاق است.
نمایشگاه های ذکر شده در زمینه خوشنویسی هر کدام امتیازی دارد که برای جوانان علاقه مند به عالم هنر بگونه ای الهامبخش بوده و به مثابه یک کلاس درس است و هنرجویان می توانند از دیدن نمایشگاهی که از سوی هنرمند برجسته برگزار می شود، بسیار بیاموزند. نمایشگاه های گروهی در ذات خود معانی دیگری هم دارند: اول اینکه به یکدیگر احترام می گذارند. دوم در موقعیت هم اندیشی، همراهی و همدلی نسبت به یکدیگر قرار می گیرند. سوم قبول خاطری و همدیگر را دوست دارند و می خواهند از یکدیگر بیاموزند و به صورت کلی کار جمعی در کشور ما چون کم سابقه است، این ارزش به صورت فوق العاده ای در نمایشگاهی که چندین نفر با هم شرکت می کنند، قابل بیان و ارزش است.
استادان محمود رهبران، احمد احمدی و یادگار خیام ضمن اینکه از لحاظ سن هنری، جوانند اما از نخبگان و برجستگان هنر خوشنویسی به حساب می آیند و در خیلی از جشنواره های داخلی وخ ارجی برنده جوایز گوناگونی شده اند. شأن و منزلت این دوستان بگونه ای است که بسیاری از هنرجویان و هنرمندان، مشتاق دیدن نمایشگاه های آنها هستند. به هر حال از این بابت کار ارزشمند ای صورت می گیرد که امیدواریم موفقیت های بیشتری داشته باشند. این پیام مبین ارادت و احترام خود نسبت به مقام هنری و شخصیت متعالی این دوستان است که هر کدام در موقعیت ویژه خود دارای شاگردان برجسته ای هستند. این دوستان جز ذخایر هنری و فرهنگی کشور هستند و امیدوارم خداوند روز به روز به توفیقشان بیافزاید.»
نمایشگاه گروهی خوشنویسی محمود رهبران، احمد احمدی و یادگار خیام تا چهارشنبه ۷ اسفندماه در گالری گویا واقع در خیابان کریمخان زند برپاست.