اله یاری با مهر مطرح کرد؛ جای خالی فرهنگ در شعارهای انتخاباتی

اله یاری با مهر مطرح کرد؛ جای خالی فرهنگ در شعارهای انتخاباتی

پیلانو: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ضرورت توجه کاندیداها به سرفصل های فرهنگی و هنری در اعلام برنامه های خود گفت.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فقدان برنامه های فرهنگی در ردیف برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به این که مسائل اقتصادی و معیشت برای مردم بسیار اهمیت پیدا کرده طبیعی است که این مسئله در اولویت برنامه های اعلامی خیلی از کاندیداهای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد. مقام معظم رهبری نیز طی سال های اخیر در سخنرانی های مختلف و حتی در نامگذاری سال ها به عناوین در رابطه با مسائل اقتصادی و توجه به موضوع پشتیبانی از تولید داخلی تاکید زیادی فرمودند و طبیعی است هم اکنون اغلب افرادی که برای حضور در مجلس کاندیدا می شوند برنامه ها و شعارهای خودرا به سمت برنامه های اقتصادی و کارهای در رابطه با معیشت مردم سوق دهند.
وی اضافه کرد: اما آن چیزی که همواره ضعف آن احساس می شود، حضور و انتخاب نماینده ای از جنس فرهنگ و هنر است. افرادی که مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را با تمام وجود لمس کرده باشند تا بتوانند با حضورشان در مجلس شورای اسلامی به قانونگذاری، توسعه و گسترش نیازهای روزمره مردم در حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند.
اله یاری تاکید کرد: ما حالا در حوزه فرهنگ و هنر چه در مباحث نظری و چه در مباحث اجرایی، نیازمند گسترش فعالیت ها هستیم. ما بطور قطع در بعضی از کارهای فرهنگی و هنری نیازمند قانونگذاری هم هستیم و احتیاج داریم نمایندگان نیز از جنس فرهنگ و هنر باشند. به طور قطع نماینده ای که سینما، کتاب، تئاتر، موسیقی و تمامی موارد مربوط به حوزه های فرهنگ و هنر را بشناسد بطور قطع می تواند تاثیر مثبتی در جریان قانون گذاری داشته باشد. در این راه آشنایی با نیازهای دینی مردم نیز یکی از لازمه های حضور یک نماینده شایسته و موثر در مجلس شورای اسلامی است که می تواند تاثیرات مثبتی نیز به همراه داشته باشد.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: متاسفانه تعداد نمایندگانی که شعارهای انتخاباتی شان را بر اساس مسائل فرهنگی هنری قرار داده باشند کم است و این یک نقیصه بزرگ است. به همان اندازه که رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد توجه بسیار ویژه ای دارند، اما وقتی به موضوع فرهنگ می رسند از فرهنگ بعنوان «هوای تازه» تعبیر می کنند.
وی افزود: بدین سبب دست کم بنده در دوگانه «اقتصاد» و «فرهنگ»، فرهنگ را زیربنا می دانم و فکر می کنم اگر خیلی از مسائل ما در حوزه فرهنگ و هنر حل شود، آن موقع خیلی از مسائل ما در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز حل می شود. شرایطی که می تواند در این روزهای منتهی به انتخابات مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
اله یاری اظهار داشت: خواهش من از تمامی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که وقتی به مردم از برنامه های خود سخن می گویند و می خواهند از آنها رای بگیرند، قسمتی از برنامه های ارائه شده شان را معطوف به نیازهای فرهنگی هنری مردم کنند. حتما توجه به مسائل فرهنگی و هنری به کاهش لطمه های اجتماعی کمک می نماید. ما باید در حوزه سرانه های فرهنگی و هنری باید به استانداردی برسیم و اگر بتوانیم چنین افقی را برای دوره بعدی مجلس شورای اسلامی به تصویر بکشیم، آن موقع می توان امیدوار بود که در حوزه بودجه و توسعه سرانه های فرهنگی برای دستگاه های فرهنگی تهران و شهرستان ها اتفاقات جدیدی بیفتد.

منبع: