بیانی مدرن از غارنشینی در نقاشی های احد مظفری کاکاوندی

بیانی مدرن از غارنشینی در نقاشی های احد مظفری کاکاوندی

به گزارش پیلانو نمایشگاه انفرادی نقاشی های احد مظفری کاکاوندی با عنوان غارنشینی که بیانی مدرن از غارنشینی است، در گالری آرت سنتر باغ برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «غارنشینی» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی های احد مظفری کاکاوندی است که از روز جمعه ۱۸ بهمن در گالری آرت سنتر باغ افتتاح می شود.
اکنون افزون بر ۶۰ سال است احد مظفری کاکاوندی عمر به پای هنرش گذاشته است. او هنرآموخته هنرستان کمال الملک است و مشقِ استادانی چون بهزاد و زاویه را در کارنامه دارد. نگارگری های قجری او الهام گرفته از همان دوران است؛ هرچند حسین بهزاد راهی متفاوت پیش رویش گشود. مسیری که سرنوشتش شد بیشتر از نیم قرن هنر مظفری. هنری در تلفیق و ترکیب رنگ و شکل میان دنیای قدیم و جهان جدید. بی شک الفت و دوستی عمیق او با ژازه تباتبایی و سبک متفاوت و شگفت ژازه در بیان مدرنی که مظفری جوان برای ایده های پرشور سال های بعدش داشت، بی تاثیر نبود.
او بخش مهمی از هنرش را در جستجوی نقوش غارهای انسان های اولین کرمانشاه و لرستان و بختیاری پیدا کرد. این گونه بود که نقاشی های انسان های غارنشین وی متولد شدند، آثاری که به گفته‌ی کاکاوندی بازگشت به مبدأ و ابتدای بشریت هستند. او که عاشق ایران و ادبیات آن است، تغزلی شاعرانه و ایرانی به آدم های نقاشی هایش بخشید. آشنایی هنرمند با تکنیک های رنگ آمیزی سبب شده تا کاکاوندی رنگ های آثارش را خودش فراهم آورد. نتیجه اینکه عنصر رنگ در مجموعه‌ی کارهای متنوع او، از گل و مرغ و قوه خانه گرفته تا خطوط میخی و نمادهای باستانی که می آفریند، جلوه و خصوصیت منحصر به فردی به خود گرفته اند.
کاکاوندی را باید هنرمندی وفادار به سنت ها و فرهنگ سرزمینش و برخاسته و برآمده‌ی تاریخ هنر ایران دانست. مجموعه نقاشی های «غارنشینی» در ۲ دوره‌ی زندگی هنری او فراهم آمده اند: کارهایی که در روزهای جوانی خلق شدند و آثاری که به دوران پختگی او مربوط هستند. هر دو دوره، حال و هوا و ارزش خویش را دارند و در نهایت نقوشی زیبا و ماندگارند که با بیانی مدرن به پیشواز گذشته های بسیار دور زیست ما انسان ها برده اند.
نمایشگاه نقاشی «غارنشینی» روز جمعه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۶ در گالری آرت سنتر باغ افتتاح می شود و تا ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
گالری آرت سنتر باغ واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران واقع است.