در نشست خبری مطرح شد: ورسوس فرصتی برای عرضه هنر جوانان

در نشست خبری مطرح شد: ورسوس فرصتی برای عرضه هنر جوانان

به گزارش پیلانو چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس با هدف معرفی و پشتیبانی از هنرمندان جوان عصر جمعه ۴ بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران راه اندازی شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نشست خبری چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس با حضور بنیان گذاران جایزه ورسوس، فردین عالی زاد و مهرنوش بهبودی، به همراه اعضای هیأت انتخاب؛ ساسان نصیری، مهدی احمدی و عطا هاشمی نژاد جمعه ۴ بهمن ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.
مهرنوش بهبودی در ابتدای این نشست اظهار داشت: ۲ هزار اثر از ۸۰۰ هنرمند و از شهرهای مختلف به دبیرخانه ورسوس ارسال شد که بعد از بازنگری هیأت انتخاب، در نهایت ۱۰۱ اثر ۶۷ هنرمند به روی دیوار می رود. همینطور توسط هیأت داوری متشکل از امیرحسین اعتماد، معصونه مظفری و شهلا حسینی سه هنرمند برگزیده انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: یکی از نکاتی که در پذیرش آثار هنرمندان در ورسوس مدنظر قرار می گیرد، شرط سنی است که باید زیر ۳۰ سال باشند. آثاری که به دبیرخانه رسید البته سطح خیلی بالایی داشتند و داوران را شگفت زده کردند.
بهبودی بیان نمود: تمامی آثار به فروش می رسند و صد درصد وجه فروش به هنرمند اختصاص پیدا می کند.
فردین عالی زاد در پاسخ به اینکه چرا شرط سنی زیر ۳۰ سال برای ورسوس قرار داده شده، اظهار داشت: ورسوس برای جوانان است و مقرر است استعدادها را معرفی نماید. به نظر من هنرمندان سنین بالاتر در گالری ها هستند و اگر امکان حضور در این مسابقه داشتند حتما فرصت جوان ترها را هم می گرفتند.

بهبودی در مورد قیمت گذاری آثار اظهار داشت: بالاترین قیمت آثار ۱۲ میلیون و پایین ترین قیمت ۱۰۰ هزار تومان است. قیمت ها با نظر هنرمندان اعلام شده و ما آنها را تغییر ندادیم البته اگر هنرمندی بود که اصطلاحاً آکشن زده بود و قیمت بالای غیر منطقی را اعلام می کرد و حاضر به تغییر آن نبود، ما از نمایش آن خودداری کردیم.
مهدی احمدی در مورد انتخاب کارها اظهار داشت: بعضی از جوانان به علت استعداد نهفته ای که در کارشان دیده می شد، انتخاب شدند. ما هر کدام به تنهایی آثار را دیدیم و از هر هنرمند حداکثر پنج اثر را انتخاب کردیم و جالب اینکه کارهای شاخص در انتخاب مشترک ما وجود داشت و در نهایت در یک نظر مشترک انتخاب نهایی صورت گرفت. اگر این حس از مجموع کارهای یک نفر بدست می داد که امکان پیشرفت دارد، آنرا انتخاب کردیم.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس بعد از نشست خبری با حضور سفرای خارجی در گالری های ممیز، زمستان، میرمیران و پاییز راه اندازی شد. همچنین، محمدمهدی فولادشکن، نازنین قرنجیک و مهسا رحیمی نیا بعنوان نفرات برگزیده معرفی گشتند.