برگزاری یک نمایشگاه نقاشی از هنرمند تبریزی در گالری آس

برگزاری یک نمایشگاه نقاشی از هنرمند تبریزی در گالری آس

پیلانو: مجموعه ای از آثار عیسی جباری ممقانی در گالری آس به نمایش درمی آید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه نقاشی عیسی جباری ممقانی با عنوان «معشوقه معتدل» جمعه ۴ بهمن ماه در گالری آس انجام می شود.
عیسی جباری متولد ۱۳۵۷ در تبریز است و فعالیت حرفه ای خودرا از سال ۱۳۷۹ آغاز نموده و بعنوان نقاش، کیوریتور، مشاور و نویسنده هنری ادامه داده است.
جباری سابقه برگزاری ۸ نمایشگاه انفرادی در گالری های شیث، بهمن، الهه و ساربان را دارد و در بیشتر از ۴۰ نمایشگاه گروهی شرکت کرده است. او از سال ۸۴ مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی سولار است و همکاری و تحریر بیشتر از ۵۰ مقاله، متن و تحلیل برای مجله تخصصی تندیس را در کارنامه خود دارد. او بعنوان مشاور، کوردینیتور و کیوریتور در بیشتر از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در گالری های الهه، ۲۶، ایوان، ساربان، آرت تایم، ویستا، سایه، آس و… حضور داشته است.
جباری در استیتمنت نمایشگاه «معشوقه معتدل» نوشته است: «گسستگی های متراکم، چندگانگی های معمول و یک کل نامأنوس، درک امروز من از پیرامون زندگی است، و نه خود زندگی. هجوم هر چیز یا شیء و عدم مقاومت در مقابل تلنبار تاریخی آن، از من موجودی رسوبین ساخته است.
عرصه زیست و جغرافیای فرهنگی و سیاسی خود را مرور می کنم، گاه به جنگ و گاه محترمانه مورد هجوم تجربیات فرهنگی دیگران بوده ایم. انباشت این حجم از اطلاعات فرهنگی (بخوانیم رنگی) همین جا پیش چشممان ذخیره می شود. با این مختصات انسانی رام در مقابل هجمه و تغییر، چندپاره، با خاصیت هایی ناهمگن، ایجاد می شود. و من معشوقه اش می نامم.
معشوقه نه نمی گوید. میزبان تازه هاست و هی نو می شود. البته با سرعت! مخدوش می شود تا آسایش اش فراهم گردد، او به هر کیفیتی باید که زیبا و خاص باشد. او تلاش می کند منفعل باشد در یک قاب خوب و با احساس. او لحظاتی ژرف به نظر می آید! می نشیند و نگاهش محو افق می شود. حال، من هم به دنبال او هستم.»
نمایشگاه «معشوقه معتدل» روز جمعه ۴ بهمن ماه ۱۳۹۸ افتتاح شده و تا ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازگشت کنند.

منبع: