رکوردشکنی پرتره ملکه الیزابت اول

رکوردشکنی پرتره ملکه الیزابت اول

به گزارش پیلانو یک تابلو نقاشی نادر از ملکه «الیزابت اول» در بخش فروش تابلوهای نقاشی قدیمی حراجی بونهامس به قیمت ۳۳۷، ۵۶۳ پوند به فروش رسید.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، این تابلو نقاشی که برای مدت ها رونمایی نشده بود و پرتره ای از «ملکه الیزابت اول» را به تصویر می کشد در سال ۱۵۶۲ خلق شده است. این اثر توسط یک مجموعه دار کالیفرنیایی به حراجی عرضه شده بود و حراجی بونهامس قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار پوند را بعنوان ارزش تخمینی آن تعیین کرده بود.
درمجموع حدود ۷۰ اثر با ارزش کلی ۲، ۱۱۵، ۳۷۵ پوند در بخش فروش تابلوهای نقاشی قدیمی حراجی بونهامس به فروش رسید، اما پرتره «ملکه الیزابت اول» رکورد گران ترین اثر این رویداد را به خود اختصاص داد.
«اندرو مک کنزی» – مدیر دپارتمان آثار قدیمی حراجی بونهامس – می گوید: «بررسی های دقیق نشان داده است این تابلو نقاشی از اولین تابلوهایی است که از چهره ملکه الیزابت اول نقاشی شده است. این تابلو توجه بسیاری را، از مجموعه داران خصوصی گرفته تا بازدیدکنندگانی که فرصت این را داشتند که یکی از نادرترین پرتره های ملکه الیزابت اول را ببینند، به خود جلب کرده بود.»
این تابلو نقاشی در سال ۱۵۶۲ یعنی چهار سال بعد از به تخت نشستن «ملکه الیزبت اول» به دنبال درگذشت خواهر نانتی اش، خلق شده است.