مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت: لزوم راه اندازی بازار هنر ایران در سطح بین المللی

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت: لزوم راه اندازی بازار هنر ایران در سطح بین المللی

به گزارش پیلانو مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت بر این باور است که ایجاد بازار بین المللی فروش آثار هنری ایران لزوم و تحقق این امر نتایج بزرگ فرهنگی، اقتصادی و گردشگری زیادی به دنبال دارد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، سید عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و دبیر نمایشگاه نخستین نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان پیشکسوت با اشاره به لزوم ایجاد بازار بین المللی فروش آثار هنری ایران، ابراز امیدواری کرده است که دولتمردان برای شکل گیری این بازار که نتایج بزرگ فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و حتی تبلیغاتی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارد اقدام نمایند. مطمئن هستم با ظرفیتی که در تولید آثار در بخش های هنری، سنتی و صنایع دستی داریم، در این شرایط خاص اقتصادی کشور می توان روی درآمدهای ارزی و ریالی آن در کنار درآمدهای نفتی و مالیاتی حساب کرد.
عظیمی افزود: یکی از اقدامات عملیاتی برای مبحث اقتصاد هنر همین بازار هنر است که می تواند به صورت دائمی و یا سالانه مثل نمایشگاه کتاب تهران صورت گیرد.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت همینطور برای عهده دار شدن مسئولیت های تحقیقی و پژوهشی و عرضه مشاوره در زمینه های تخصصی هنری و همکاری برای شکلگیری این بازار اعلام آمادگی نموده و در این زمینه اظهار کرده است: با ایجاد این بازار بین المللی می توان ضمن ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای هنرمندان و جوانان مستعد، آثار هنرمندان ایرانی را به جهان عرضه نمود و این رخداد بسیار مثبت و موثر خواهد بود که می تواند با عنایت به علاقه مندی مردم دنیا به هنر ایرانیان، سبب رونق بیشتر صنعت توریسم شود و سوژه ای مشابه گردشگری سلامت در زمینه هنر باشد.