رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران اعلام کرد آثار سرامیک یک زوج پیشکسوت در خانه هنرمندان

رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران اعلام کرد آثار سرامیک یک زوج پیشکسوت در خانه هنرمندان

پیلانو: نمایشگاه سالیانه انجمن هنرمندان سفالگر ایران ۱۸ مرداد ماه در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.
فرزاد فرجی ـ رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران ـ ضمن اعلام این خبر به ایسنا، در این زمینه توضیح داد: نمایشگاه پیشکسوتان سال انجمن، ۱۸ مرداد با مجموعه کارهای سرامیک و نقاشی محمد مهدی قان بیگی و همسرشان منیره قان بیگی در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و به مدت حدود ۱۰ روز نیز ادامه دارد.
او تصریح کرد: سال قبل آثار انوش فر ارائه شده بود و با عنایت به اینکه انتخابات دور جدید هیات مدیره انجمن مقرر است برگزار شود، هنرمند سال آینده نیز بعدا مشخص خواهد شد. بطور کلی انجمن هنرمندان سفالگر ایران هر سال آثار یک هنرمند پیشکسوت را در مرداد و شهریور ماه برمبنای زمانی که خانه هنرمندان اعلام می کند، به نمایش می گذارد.
محمد مهدی قان بیگی متولد ۱۳۲۴ تهران است. او دارای لیسانس نقاشی مدرن از کالج هنری کانتربری سال ۱۳۵۷ و فوق لیسانس تاریخ هنر از مورلی کالج لندن سال ۱۳۵۹ است. مطالعه و تحصیل در زمینه مینیاتورهای سنتی ایران، شرق اروپا، نقاشی دوره قاجار و سرامیک همچون فعالیت هنری او به شمرده می شود.
قان بیگی همین طور به مدت ۱۲ سال دبیری و داوری جشنواره های هنرهای تجسمی جوانان دررشته سفال، سرامیک و نقاشی را برعهده داشته است.
دبیری دوسالانه سفال نیز در کارنامه حرفه ای این هنرمند دیده می شود.

منبع: