در قالب نمایشگاه سال سی ۳۰ به روی دیوار می روند نقاشی های حبیب الله صادقی، پیلارام و چلیپا در حرم امام خمینی (ره)

در قالب نمایشگاه سال سی ۳۰ به روی دیوار می روند نقاشی های حبیب الله صادقی، پیلارام و چلیپا در حرم امام خمینی (ره)

پیلانو: نمایشگاه نقاشی، عکس و پوستر اسما الحسنی، روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ خرداد ماه) در حرم امام خمینی (ره) انجام می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، این نمایشگاه با عنوان «سال سی ۳۰» مصادف با سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) و همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران به همت ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و انجمن تجسمی استان تهران و تودی پوسترز در حرم بنیانگذار انقلاب برپا می شود.
در نمایشگاه «سال سی ۳۰»، ۱۲ قطعه عکس از «محمود عبدالحسینی» ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و ۹۹ پوستر از ۷۷ هنرمند گرافیست به کوشش علی وزیریان از پانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماً الحسنی با مرور بر آثار منتخب ۱۴ دوره گذشته این نمایشگاه، به معرض نمایش گذاشته می شود.
در این نمایشگاه علاوه بر عکس و پوستر، نقاشی هایی از هنرمندانی همچون حبیب الله صادقی، ایرج اسکندری، احمد خلیلی فرد، کاظم چلیپا، فرامرز پیلارام، غلامعلی طاهری، مرتضی اسدی، محمد پولادی، کیخسرو خروش، ناصر پلنگی، مصطفی ندرلو، مصطفی گودرزی به تماشا گذاشته می شود.
همین طور در نمایشگاه «سال سی ۳۰»، کارگاهی هنری توسط احمد رویایی انجام می شود. این کارگاه ها در حاشیه نمایشگاه در فضای شمال غربی حرم مطهر امام خمینی (ره) از ساعت ۹ بامداد تا ۲۰ برگزار می شود.
در این کارگاه ۱۵ تن از اساتید حوزه نقاشی و پنج نفر از دانشجویان این رشته همکاری خواهند کرد. مقرر است، ۳۰ اثر از بهترین آثار خلق شده در این کارگاه ها به حرم اهدا شود.
نمایشگاه نقاشی، عکس و پوستر اسماً الحسنی «سال سی ۳۰» یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ خرداد ماه) از بامداد تا اذان مغرب در حرم امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

منبع: