مدیرعامل رودکی به مهر خبر داد؛ خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی، رهبر دائم بزودی معرفی می شود

مدیرعامل رودکی به مهر خبر داد؛ خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی، رهبر دائم بزودی معرفی می شود

به گزارش پیلانو مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره روند فعالیت ارکستر ملی ایران در هفته های اخیر از خداحافظی فریدون شهبازیان از سمت مدیر هنری و رهبر دائم این مجموعه موسیقایی اطلاع داد.

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: استاد فریدون شهبازیان همچون هنرمندان باسابقه و پرارزش موسیقی کشورمان هستند که مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی سال های اخیر از حضورشان بعنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران با افتخار بهره برده و باعث مباهات ما بود که در این مدت شاهد اجراهای ارزشمند ای از این مجموعه دولتی در تهران، شهرستان ها و بعضی از رویدادهای بین المللی بودیم.
وی اضافه کرد: مبحث خداحافظی استاد شهبازیان از ارکستر ملی ایران بعنوان رهبر دائم اسفند ماه سال قبل با در نظر گرفتن قانون منع حضور بازنشستگان در مشاغل دائمی صورت پذیرفت. چون که استاد شهبازیان از هنرمندان بازنشسته سازمان صدا و سیما هستند و به علت اینکه شغل رهبری ارکستر در بنیاد رودکی شغل دائم بوده و بخش حقوق و دستمزدهای این حوزه از بودجه های دولتی صرف می شود، ازاین رو ما نمی توانستیم در خدمت ایشان بعنوان رهبر دائم باشیم. به همین جهت استاد شهبازیان از شروع سال جاری بعنوان مشاور بخش موسیقی کنار ما هستند. حتی در بعضی از کنسرتهای شهرستان ارکستر ملی هم بعنوان رهبر میهمان حضور پیدا کردند که برای ما سبب افتخار بود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره نحوه انتخاب رهبر دائم ارکستر ملی ایران و ادامه فعالیت های این مجموعه تا زمان معرفی گزینه جدید توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که از شروع سال جدید صورت گرفت ما تا انتخاب گزینه جدید رهبری دائم ارکستر ملی، برای اجراهای ماهانه ارکستر یک رهبر میهمان در نظر گرفته ایم که تا امروز هم این فرایند اتفاق افتاده است. اما به هر صورت در تدارک هستیم تا هرچه سریعتر نسبت به انتخاب رهبر جدید این مجموعه اقدامات لازم صورت گیرد.