احسان ذبیحی فر اعلام کرد؛ جزئیات حضور ارکسترهای دانشگاه هنر در فجر ۳۴

احسان ذبیحی فر اعلام کرد؛ جزئیات حضور ارکسترهای دانشگاه هنر در فجر ۳۴

پیلانو: مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر جزئیات حضور این مجموعه ها در بخش های مختلف سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را اعلام نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، احسان ذبیحی فر مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر اظهار داشت: برنامه ای که برای جشنواره موسیقی فجر امسال در نظر گرفته شده است ۲ بخش دارد. بخش اول موسیقی کلاسیک و بخش دوم گروه سازهای ایرانی خواهد بود. البته ما برنامه اول خودرا به ۲ برنامه مجزا تقسیم کردیم که برنامه نخست یک دوئت پیانو و ویولون خواهد بود و برمبنای آن قطعه ای از پابلو دو ساراساته با عنوان «نمایش کولی» به مخاطبان عرضه می شود و پس از آن، بخش موسیقی کلاسیک به سرپرستی علی باستانی نژاد اجرا خواهد شد. آثار موسیقی کلاسیک آثاری از موتسارت و قطعه ای از امین شریفی است.
وی درباره بخش دوم اجرا بیان کرد: برنامه دوم شامل ارکستر سازهای ایرانی دانشکده موسیقی است که مجموعه «عیاران» از احمد پژمان را اجرا می کند. مجموعه ای که حدود ۴۰ سال پیش وزارت فرهنگ و هنر وقت آنرا به آقای پژمان سفارش داده بود و همان زمان توسط گروه فرامرز پایور اجرا شد که در سال های اخیر محمدرضا فیاض آنرا رهبری می کند. این مجموعه شامل ۵ قطعه می شود و اخیرا باز سپس بازنویسی از طرف فیاض آلبوم آن ضبط و انتشار یافته است.
مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر درانتها توجه به آهنگسازهای ایرانی در بخش ارکسترهای کلاسیک را یک اتفاق خجسته دانست و اظهار نمود: توجه به آهنگساران ایرانی اتفاقی خجسته است که باید آنرا به فال نیک گرفت. اتفاقی که باید سال ها پیش رخ می داد. به هر حال باید به آهنگسازهای کشور خودمان که متناسب با فرهنگ موسیقی داخلی آثار ملی خلق می کنند، بیشتر توجه کرد.