حاشیه و متن یک اتفاق هنری؛ رویاهای کودکان سنندجی رنگ واقعیت گرفت، گشایش نمایشگاهی متفاوت

حاشیه و متن یک اتفاق هنری؛ رویاهای کودکان سنندجی رنگ واقعیت گرفت، گشایش نمایشگاهی متفاوت

پیلانو: سنندج – به همت حوزه هنری کردستان و با افتتاح نمایشگاه نقاشی خلاقانه های ژرف رویاهای رنگی شماری از کودکان سنندجی رنگ واقعیت به خود گرفت و بر دیوار گالری سوره نقش بست.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج میزبان برگزاری و گشایش یک نمایشگاه دیگر بود ولی این دفعه میزبان و متولیان برگزاری این نمایشگاه با دیگر هنرمندانی که در این محل نمایشگاه برپا کرده بودند خیلی متفاوت بود.
سر و صدای بوجود آمده و بازی های کودکانه در پردیس سینمایی بهمن سنندج موج می زد، کودکانی که اولویت اولشان در این سن و سال بازی و سرگرمی های مختلف است، این دفعه خویش را آماده می کردند تا نمایشگاه آثارشان افتتاح شود.
همهمه در ورودی گالری به اوج خود رسید و با رسیدن میهمانان ویژه که البته در بین آنها رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و دو هنرمند برجسته کردزبان همچون آقایان هادی ضیاء الدینی و فردین صادق ایوبی هم حضور داشتند، سررسیدند و نمایشگاه راه اندازی شد.
پدر و مادرهای کودکان نقاش هم در جنب و جوش بیشتری از فرزندان خود بودند و بنابراین همهمه در گالری پردیس سینمایی بهمن سنندج هم هر لحظه بالاتر می رفت و همه کودکان با همان شور و احساس کودکانه به تکاپو برای پیدان کردن تابلوهای نصب شده خود بر روی دیوار گالری بودند.
استاد هادی ضاء الدینی، استاد فردین صادق ایوبی دو هنرمند نقاش سنندجی، امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان و دیگر مهامان حاضر در مراسم افتتاح این نمایشگاه هم به دقت در حال تماشای تابلوهای رنگی از رویاهای کودکان سنندجی بودند و البته در بین این هیاهو بازی های کودکانه نقاشان کم سن و سال هم همچنان پررنگ بود.
نیلا هنوز هفت سال تمامش نشده است که وقتی با سوال من در مورد تابلو نقاشی اش مواجه گردید ابتدا کمی به من من کردن افتاد و بعد اظهار داشت: این نقاشی مال تولده، من همیشه تولد دوست دارم و خیلی خوشحالم که تولد برای خود و دوستام می گیرند و این نقاشی رو از تولد یکی از دوستام کشیدم.
آریا هشت ساله است و با لباس کردی در بین سایر کودکان نقاش مشخص تر است، نقاشی آریا دو فیل را نشان داده که در حال آب بازی هستند و وی در توضیح نقاشی اش، می گوید من آبل بازی فیل ها را دوست دارم و وقتی که در تلویزیون آب بازی فیل ها را دیدم آنرا نقاشی کردم.
نژلا شاید از همه کودکان نقاش حاضر در این نمایشگاه کم سن و سال تر باشد، چون که اصرارهای مادرش هم نمی تواند سبب شود تا او به حرف بیاید ولی وقتی تابلوی نقاشی اش را می بینی پر است از گل های رنگا و رنگ که چندین خورشید درخشان و زرد رنگ بر آنها می تابند.
زمان می گذرد و من در کنار تابلو ها با خالقان آنها هم کلام می شوم، رویاهای کودکان در نوع خود جالب و بی نظیر است و مهمترین نکته ای که توجهم را جلب می کند نقاشی رضا است که یک فرد با سبیل پرپشت را کشیده که بر پشتی یک اتاق لم داده و در حال نوشیدن چای است.
در این نمایشگاه نقاشی های رنگا و رنگ و البته شاد بی نهایت زیادند و تمامی آثاری که بر دیوار نقش بسته اند همه و همه از دنیای درون کودکی خبر می دهند و بار دیگر ثابت می کنند که رویاهای کودکان همواره رنگی است.
امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان هم در لابلای هیاهوی کودکان نقاش با خبرنگار مهر چند دقیقه ای همکلام می گردد و او هم از میزبانی این اتفاق جالب بسیار خرسند است.
وی عنوان کرد: فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه کودک یکی از اولویت های اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی است و در همین راستا ما هم در استان کردستان این مهم را در دستور کار قرار داده ایم و به صورت جدی دنبال می نماییم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: با بازگشایی گالری سوره خوشبختانه هر هفته یک نمایشگاه از جانب هنرمندان داخلی استان و حتی خارج از استان هم برگزار می گردد و خیلی خوشحالم که این دفعه گالری میزبان این کودکان عزیز و هنرمندان آینده جامعه است.
وی با اشاره به اینکه باید از تلاش های مربیان شاغل در آموزشگاه های هنری که برای این کودکان تلاش می کنند قدردانی نمود، خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی با تمام توان در خدمت جامعه هنری استان است و تلاش می نماییم که باوجود محدودیت های اعتباری فعالیت های خوبی را در این راستا اجرایی و عملیاتی نماییم.

رئیس حوزه هنرری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: ما در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان به تولید اثر می پردازیم و تلاش می نماییم که الگوسازی خوبی در این بخش صورت گیرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون و به صورت منظم و مستمر سینمای کودک در پردیس سینمایی بهمن سنندج فعال است و در کنار آن گروه تئاتر کودک حوزه هنری انقلاب اسلامی هم فعالیت می کند.
مرادی بیان کرد: در کنار این مهم حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش تولید کتاب بخصوص شعر کودک برنامه هایی خوبی در دست اقدام دارد و انتظار می رود که بتوانیم در این مسیر اقدامات بهتری را اجرایی و عملیاتی نماییم.
استاد هادی ضیاء الدینی از هنرمندان برجسته نقاش و مجسمه ساز کردستانی هم در این نمایشگاه حضور داشت و با دقت تمامی تابلوهای نقاشی کودکان سنندجی را نظاره می کرد، اظهار داشت: این اقدام خوب و قابل تقدیری است و باید از این فعالیت ها در استان کردستان بیشتر صورت گیرد.
وی افزود: در واقع برگزاری این نمایشگاه برای کودکان در این سن و سال به جای اینکه به فعالیت هنری باشد، بیشتر یک بازی و سرگرمی است و بنابراین این گونه فعالیت ها باید به صورت جدی برای این سن و سال صورت گیرد.
نمایشگاه نقاشی خلاقانه های ژرف کودکان سنندجی با حمایت و همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با مشارکت سه آموزشگاه هنرسرا، مژده و خیال در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج تا آخر هفته جاری آماده بازدید علاقمندان است.