کودک و گالری گردی-۵ گالری تفریح گاه نیست، حضور کودکان زیر ۱۰ سال ممنوع باشد

کودک و گالری گردی-۵ گالری تفریح گاه نیست، حضور کودکان زیر ۱۰ سال ممنوع باشد

پیلانو: مدیر گالری ایوان اعتقاد دارد بچه های زیر ۱۰ سال بهتر است به گالری ها آورده نشوند چونکه کنترل آنها دشوار می باشد.

حوری قویمی مدیر گالری ایوان درباره ممنوعیت حضور کودکان در گالری ها به خبرنگار مهر اظهار داشت: من معتقد به ممنوعیت حضور کودکان زیر ۱۰ سال در گالری ایوان هستم بخصوص برای افتتاحیه نمایشگاه هایمان که تعداد بازدیدکنندگان زیاد است، ورود کودکان زیر ۱۰ سال را ممنوع کرده ام.
وی خاطرنشان کرد: روز افتتاحیه یک نمایشگاه به علت حضور جمعیت زیاد، نگهداری و کنترل کودکان زیر ۱۰ سال غیرممکن است و باید جای هنرمند و گالری دار بود تا در این مورد قضاوت کرد.
قویمی با تاکید بر اینکه گالری تفریح گاه نیست، بیان کرد: کسی که می خواهد واقعا آثار هنری ببیند، نمی تواند با کودک خردسالش برای تماشای آثار هنری به گالری بیاید و به نظر من بهتر است وقتش را تنظیم کند تا زمانی که کودک همراهش نیست به گالری بیاید چون برای تماشای یک اثر هنری، فکر و تمرکز لازم است و همزمان نمی گردد هم کودک را کنترل و هم اثر هنری تماشا کرد.
وی تصریح کرد: در گالری ایوان شاهد یک اتفاق برای کودکی بودم که از پله های گالری سقوط کرد که مسئولیت این نوع حوادث برای من قابل قبول نیست. حتی امکان دارد کودک با اسباب بازی در دستش به کار هنری صدمه وارد کند و چون گالری دار مسئول آثار هنری به نمایش درآمده در گالری است، نمی تواند برای هر کار هنری نگهبان بگذارد.
این گالری دار با تاکید بر اینکه با بالاتر رفتن سن بچه ها امکان بهره مندی آنها از فضاهای هنری بیشتر فراهم می شود، اظهار نمود: کودکان از سنین بالاتر دیگر رفتار کودکانه ندارند و نسبت به آثار هنری فهم و درک دارند و می توانند به گالری بیایند و به این محیط عادت کنند تا به هنر علاقمند شوند.
وی در انتها در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت حضور کودکان در گالری ایوان فقط در ایام افتتاحیه است یا خیر، اظهار داشت: روزهای بازدید نمایشگاه ها چون خلوت تر است کودکان زیر ۱۰ سال بیشتر قابل کنترل خواهند بود ولی به هر حال معتقد به حضور کودکان در این سنین در فضای هنری گالری ها نیستم، همچنان که در کشورهای دیگر هم هیچوقت شاهد حضور کودکان در گالری ها نبودم.