کوشش برای رسیدن به شیوه شخصی در آواز

کوشش برای رسیدن به شیوه شخصی در آواز

پیلانو: چگونه باید کوشش کرد تا شیوه شخصی خویش را در آواز به دست آورد؟ این مورد در نشست تخصصی آیین آواز برررسی خواهد شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، در بیست وپنجمین نشست آیین آواز مهدی امامی ـ آوازخوان و مدرس جوان ـ در بخش مباحثه فنی و تئوریک به همراه کارشناس مجری درباره «تلاش برای رسیدن به شیوه شخصی در آواز» صحبت خواهد نمود.
امامی همینطور در بخشی دیگر، آواز بداهه ای را به همراه یک تصنیف اجرا می کند. امیر شریفی با تار و خود مهدی امامی هم با دایره نوازندگان این بخش خواهند بود.
مهدی امامی مقدمات آواز، تمبک و دف را نزد پدرش احمد امامی آموخت. در ادامه هم آواز را نزد اساتیدی چون حسن ادیب، محسن کرامتی فراگرفت و از محضر محمدرضا لطفی در زمینه تحلیل ردیف و آواز بهره جست و از سال ۱۳۸۶ هم شاگردی استاد شجریان را کرد. امامی همینطور نوازندگی سنتور را در محضر افرادی چون حسین شکوفا و مسعود شناسا فرا گرفت.
از او آلبوم های «نغمه های مرکب» به آهنگسازی سعید نایب محمدی، «بزم دور» به آهنگسازی علی کاظمی و سعید کرد مافی، «برافشان» و «چهارسو» و «خزان» به آهنگسازی امیر شریفی، «سرخانه» به آهنگسازی سعید کرد مافی توسط انتشارات ماهور انتشار یافته و با آلبوم های اپراییِ «مولانا» و «حافظ» و «عاشورا» به آهنگسازی بهزاد عبدی و آلبوم های «ایرانه خانوم» و «خیام خوانی» به آهنگسازی پیمان سلطانی هم همکاری داشته است.
در این نشست همینطور سروش فیروزیان (متولد ۱۳۷۲ سمنان) هم بعنوان شاگرد برگزیده کلاس آواز مهدی امامی اجرایی خواهد داشت.
بیست و پنجمین نشست آیین آواز ساعت ۱۸ سه شنبه ۱۳ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد.
فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان (خیابان جلفا یا ارسباران) واقع شده و ورود همگان به سلسله نشست های تخصصی آموزشی آیین آواز، آزاد و مجانی خواهد بود.