دستاورد برپایی این نمایشگاه چیست؟

دستاورد برپایی این نمایشگاه چیست؟

پیلانو: مدیر نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی سالن های سینما، تئاتر و کنسرت معتقد می باشد که برگزاری تخصصی چنین نمایشگاه هایی با ارتقاء دادن زیرساخت های فرهنگی به بالا رفتن سطح فرهنگی کشور می انجامد.

مهدی غفوری در گفت وگویی با ایسنا درباره برگزاری این نمایشگاه که مقرر است از ۹ مردادماه در مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» برگزار شود، توضیح داد: تابحال چنین نمایشگاه هایی به صورت عمومی برگزار می شد اما اکنون اقدام به برگزاری تخصصی این نمایشگاه ها کرده ایم، زیرا کسانی که برای بازدید از این نمایشگاه ها می آیند باید افراد متخصص باشند. حُسن این رویداد این است که به این واسطه، صاحبان مشاغل هم دور هم جمع شوند و کما کاستی های بازار این حوزه مشخص می گردد.

او ادامه داد: در این شرایط کارفرمایان و صاحبان مشاغل در یک فضای صمیمی و دور از دسترس افراد غیر متخصص در کنار هم حضور پیدا می کنند و مشخص می گردد که در چه زمینه های تولید داخلی داریم و در چه زمینه هایی نیاز هست که واردات داشته باشیم. از سوی دیگر این ارتباط دوسویه بین تولید کننده و مصرف کننده در یک فضای تخصصی بهتر اتفاق می افتد و در نهایت هم این مورد بطور قطع به تولید داخلی کمک خواهد نمود.

غفوری با تاکید بر اینکه “ارتقا زیرساخت های فرهنگی نیاز اصلی کشور برای بالابردن سطح فرهنگی آن است” اظهار داشت: اکنون خیلی از تجهیزاتی سالن های سینمایی و تئاتری کشور ما مستهلک شده اند و به بازسازی تجهیزات نیاز دارند. یکی از بخش های این نمایشگاه در رابطه با بخش تجهیز سالن ها و بخشی دیگر طراحی، اجرا و همینطور مهندسی این فضاها است. در واقع این نمایشگاه برای آشنایی با خدمات و کالاهای این حوزه است و تمام موضوعات مربوط به تجهیز سالن ها اعم از نور، وسایل صوتی و تصویری، آکسسوار صحنه، متریال آکوستیک دیوارها، سقف و کف سالن ها و حتی آکسسوار صحنه، لباس و گریم در این نمایشگاه وجود خواهد داشت.

وی درباره آینکه آیا پیش از برگزاری چنین نمایشگاهی اقدام به بررسی کمبودهای مورد نیاز در کشور کرده اند، توضیح داد: ما جلساتی را با صاحبان معنوی این نمایشگاه مانند وزارت ارشاد و شهرداری ها داشته ایم تا بتوانیم نظرات آنها را هم در این نمایشگاه اعمال نماییم. در عین حال در جریان نمایشگاه تلاش خواهیم کرد تا کارگاه های آموزشی هم داشته باشیم تا از این طریق افراد با تجربه این حوزه شناخته شوند و ضعف های آنها ارتقا یابد و افراد قدیمی و متخصص هم دقایقی را با صاحبان مشاغل صحبت کند، زیرا هم اکنون در فضای فرهنگی کشور تعدادی از این افراد متخصص ناشناخته هستند.

مدیر این نمایشگاه با بیان این که “هدفمان این است که آدم هایی که به خدمات نیاز دارند و کسانی که این خدمات را عرضه می دهند در جریان این نمایشگاه، یکدیگر را پیدا کنند”، اظهار داشت: شناخت این افراد از یکدیگر سبب بالا رفتن کارایی حوزه های مختلف می گردد و بازرگانان هم متوجه می شوند که خلاءهای این حوزه کجاست و در آن زمینه ها اقدام خواهند کرد. همینطور که مسئولان هم از این طریق می توانند در آینده متقاضیان وسایل و امکانات را به تولیدکنندگان آن معرفی کنند.

او در انتها در مورد حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه نیز، اظهار داشت: مجموعه شهر “آفتاب” اقدام به برگزاری چند مجموعه تخصصی کرده است و ما مکاتبات مان را با شرکت های خارجی انجام داده ایم، با این وجود هنوز به قراردادی نرسیده ایم. این نمایشگاه مقرر است تا حداقل سه سال به صورت سالانه در همین زمان برگزار گردد و امیدواریم در سال های آینده بر حضور شرکتهای خارجی بیشتر کار شود و تصورمان بر این است که امسال تا حدود ۸۰ درصد شرکت های حاضر در این نمایشگاه، تولید کنندگان ایرانی باشند.

به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی سالن های سینما، تئاتر، کنسرت و اجتماعات در دو بخش: سرمایه گذاری، طراحی مهندسی و ساخت (ClNETECH) و مبلمان و تجهیزات (ClNEFUR)، از ۹ تا ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۷ در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار می گردد.