نظر وزیر ورزش وجوانان درباره حضور ارکسترهای ایرانی در روسیه

نظر وزیر ورزش وجوانان درباره حضور ارکسترهای ایرانی در روسیه

پیلانو: وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: زبان هنر و ورزش، زبان تحکیم پیوند بین ملت هاست و هنرمندان و ورزشکاران ما در این عرصه در سطح جهان حرف های زیادی برای گفتن دارند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی فر در ادامه این سخنان درباره اجرای منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در حاشیه جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه بیان کرد: در هر صورت من فکر می کنم این اقدام بسیار ارزشمند ای بود که توسط ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران انجام شد. مطمئنا تاثیرات روحی و روانی خودش را در میان ایرانی ها و همینطور اعضای تیم ملی فوتبال می گذارد و احساس می کنند در کشور خودشان و در کنار هموطنان خودشان بازی می کنند.
او ادامه داد: حضور هموطنان ما در روز بازی و در شهرهای مختلف بسیار چشمگیر و ارزشمند است و ما امیدوار هستیم با این شور و شوق و شعفی که تابحال هموطنان و تماشاگران ما داشتند و از تیم ملی حمایت کردند، در دو بازی آینده هم حضور داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان همینطور تصریح کرد: هنرمندان ما هم در افزایش روحیه و غرورشان موثر هستند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، با حمایت بخش خصوصی، ارکستر ویژه ای از ترکیب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران چهارشنبه هفته گذشته عازم روسیه شد.
شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان، رهبری ارکسترها برای اجرای دو قطعه با کلام و دو قطعه بی کلام را بر عهده دارند. سالار عقیلی هم بعنوان خواننده سرود تیم ملی مطرح است.
این آثار به همراه قطعات برگزیده ای از آهنگسازان ایرانی و سه قطعه از آهنگسازان معروف روسی همزمان با بازی تیم ملی فوتبال در سه شهر روسیه با ارکستر ویژه برای مخاطبانی که از گوشه گوشه جهان برای پشتیبانی از تیم ملی فوتبال در روسیه هستند به روی صحنه می ‎رود.
اجراهای فوق با همکاری کنسرواتوار دولتی مسکو صورت می گیرد.
این اجراها پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) و یکشنبه (۲۷ خرداد ماه) انجام شد و در ادامه نوازندگان ایرانی ۲۹ خرداد در شهر کازان اجرا دارند.