چه خبر از نمایشگاه های هنری؟

چه خبر از نمایشگاه های هنری؟

پیلانو: نگارخانه ها، موزه ها و مراكز فرهنگی هنری در نیمه های اردیبهشت ماه میزبان هنردوستان هستند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، افرادی كه این روزها برای بازدید از «لوور كوچك» به موزه ملی ایران می روند، می توانند تماشاگر ۱۸ عكس عباس كیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدكنندگان موزه لوور، باشند. این عكس ها از این كارگردان و عكاس فقید در كنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده اند.
این مجموعه عكس، نماهایی هستند كه كیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه های موزه لوور ثبت كرده است.
همینطور یكی از آثار انتخاب شده از موزه ی لوور برای نمایش در موزه ی ملی ایران، نمایش یكی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است كه به مدت چهار ماه در موزه ی ملی ایران به نمایش درآمده است.
نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن های اصلی موزه لوور است كه به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه تا ۱۸ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.
خانه هنرمندان ایران
مایشگاه آثار هادی اشرفی به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه ای وی در رسانه های داخلی و خارجی برگزار می گردد. آثار این كاریكاتوریست ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان خواهد شود.
اشرفی درباره برگزاری این نمایشگاه گفته است: بعد از بازگشتم به ایران٬ دومین بار است كه كاریكاتورهایم را در ایران در معرض دید عموم می گذارم. در این نمایشگاه قصد داشتم كه به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه ای ام در مطبوعات داخلی و خارجی ۵۰ اثر را به نمایش بگذارم٬ اما به علت فضای بزرگ گالری تابستان ۶۰ اثر به نمایش گذاشته می گردد. تمام كاریكاتورهای این مجموعه را در دو سال اخیر خلق كرده ام و این كاریكاتورهای سیاه به شكلی روایتی از زندگی انسان مدرن و ناملایماتی است كه درك می كند.
گالری هپتا
گالری هپتا نمایشگاه و رویداد گروهی عكس «رویارویی ۱» را برگزار می نماید. این نمایشگاه كه همزمان در دو گالری دیگر هم برگزار می شود، به هنربانی «رهام شیراز» شكل گرفته است. «رویارویی ۱» مجموعه ای است از تصاویر هفت هنرمند كه در آن ها شهر «تهران» به سان محلی برای تجربه متفاوت عكاسان در نظر گرفته شده است. در «رویارویی» هر یك از هنرمندان مشغول كار بر پروژه شخصی خود بوده اند و در نهایت در تعامل با كیوریتور مجموعه آثار نهایی از لحاظ بصری، فرمی و مفهومی با محوریت شهر «تهران» به یك دگر متصل. شده اند. این رویداد علاوه بر گالری هپتا هم زمان در دو گالری «نات» و «تم» هم به نمایش درمی آید.
«رویارویی» تا ۲۶ اردیبهشت در گالری هپتا در معرض دید بازدیدكنندگان است و روزهای یكشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان خواهد بود. گالری هپتا در خیابان كریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه روی پارك هنرمندان، بن بست نیكوشهر، شماره سه واقع شده است.
گالری تئاتر باران
گالری تئاتر باران با نمایش آثار نقاشی علی خالق از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به شكل رسمی افتتاح می گردد. به قول هنرمند این نمایشگاه این آثار از مجموعه های قدیم او است كه به مفهوم فلسفه زندگی می پردازد.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به تئاتر باران واقع در خیابان فلسطین پایین تر از تقاطع خیابان انقلاب رجوع كنند.
گالری ایده
نمایشگاه بین المللی دعوتی پوستر به مناسبت روز جهانی طراحی گرافیك با آثاری از چهره های شناخته شده طراحی، در گالری «ایده» افتتاح شده و در آن تعداد ۵۸ پوستر مدعو از هنرمندان ایرانی و خارجی به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه در گالری ایده واقع در خیابان كریم خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاك ۲۶ افتتاح و همه روزه تا 19 اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان به هنر است.
موزه هنرهای ملی
هشت استاد دانشگاه به مناسبت روز معلم، بیش از ۴۵ اثر تجسمی خویش را به نمایش گذاشته اند.
تعدادی از آثار هنری در رشته های تجسمی مانند نقاشی، گرافیك و عكاسی را در موزه هنرهای ملی بعنوان یكی از اولین موزه ها كه معمولا آثار اساتیدی هنر ایران را تجلی می دهند، در این نمایشگاه به تماشا است.
این نمایشگاه گروهی با نمایش آثاری از فاطمه پناهیان پور، محمدانصاری، تینا طاهری، فائزه انصاری جابر، بنفشه بندعلی، گلنوش عطار، فریبا عوض زاده و سپیده وزیری تعدادی از اساتید مركز علمی كاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۰ تهران، هشتم اردیبهشت افتتاح شده و به مدت ۲۰ روز در موزه هنرهای ملی ایران واقع در میدان بهارستان، خیابان كمال الملك، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.
گالری فرمانفرما
گالری «فرمانفرما»، در نخستین نمایشگاه سال ۱۳۹۷ خود به عرضه تصاویر آلاله نوایی پرداخته است. «بی در كجایی»، عنوان این مجموعه از آثار اوست كه هنرمند توانسته با تولید فضایی ناب، تجربیات خویش را از خاطرات سفرهایش، مرور كند و جهانی فراواقعی از دریافت و احساساتش را با مخاطبین به اشتراك گذارد.
این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه در گالری فرمانفرما به آدرس خیابان كریمخان زند، خردمند شمالی، كوچه اعرابی ۲ برقرار است. این گالری از ساعت ۱۲ الی ۲۰ همه روزه به غیر از دوشنبه ها میزبان بازدیدكنندگان این نمایشگاه است.
گالری ایوان
نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» با انتخاب فریدون آو در گالری «ایوان» برگزار شده است كه در آن، آثاری از عباس كیارستمی و اندی وارهول وجود دارد.
این نمایشگاه شامل آثاری از مجموعه شخصی فریدون آو است كه در مدیاهای گوناگون مانند نقاشی، مجسمه و عكس خلق شده اند و وجه اشتراك این آثار، سیاه و سفید بودن همه آن ها است.
نمایشگاه «سیاه و سفید» كه با همكاری گالری دستان در حال برگزاری است تا ۱۴ اردیبهشت در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، كوچه لسانی، بن بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه مندان می توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن كنند.
گالری راه ابریشم
نمایشگاهی دربرگیرنده آثار پروژه «مونوكسید تهران» با محوریت آلودگی هوا، در گالری راه ابریشم برگزار شده است.
منوكسید تهران، پروژه ای فرهنگی و اجتماعی است كه از سال ۱۳۹۱ در تهران با هدف پرداختن به مبحث آلودگی هوا شروع شده است. این پروژه شامل همكاری هایی با شهروندان در فضاهای عمومی تهران در جهت بالابردن سطح آگاهی و عرضه ی راهكارهای عملی برای مشكل آلودگی هوا در تهران، با بازتاب نظرات افراد گوناگون جامعه، از كودكان گرفته تا بزرگسالان، است.
این نمایشگاه همه روزه تا ۱۷ اردیبهشت به جز دوشنبه ها در گالری ابریشم پارك لاله – بلوار كشاورز، ساختمان تكنو آجر، پلاك ۲۱۰، به استثنای روزهای دوشنبه میزبان علاقه مندان است.
گالری تئاتر مستقل تهران
عاطفه آرانی عكاسی است كه در یك پروژه به دو منطقه محروم كشور سفر كرده و به علت دغدغه ای كه در حوزه زنان داشته از دو زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عكاسی كرده است كه نتیجه آن را در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته است.
نمایشگاه «زن ماندگی» تا ۱۵ اردیبهشت (به غیر از روزهای شنبه) در گالری تئاتر مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی میزبان علاقه مندان است.