نگاهی به وضعیت گالری ها تعطیلی یا تخلف در تهران قرمز؟

نگاهی به وضعیت گالری ها تعطیلی یا تخلف در تهران قرمز؟

پیلانو: با بیان وضعیت قرمز رنگ شهر تهران و با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، خیلی از برنامه های فرهنگی و هنری لغو و به آینده موکول شدند. در این میان اما با وجود اعلام مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در خصوص لزوم تعطیلی نمایشگاه های هنری، همچنان تعدادی از گالری ها اصرار به برگزاری نمایشگاه های حضوری دارند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ درباره برگزاری نمایشگاه های هنری باتوجه به قرمز شدن وضعیت تهران، اصرار کرد که با توجه به این که موزه ها و گالری ها جزو مشاغل دوم و سوم محسوب می شوند، در وضعیت فعلی ملزم به رعایت قوانین ستاد ملی کرونا هستند و تا تغییر رنگ شهر تهران و بهتر شدن وضعیت، باید تعطیل باشند.
او تصریح کرد که برمبنای قواعد ستاد ملی کرونا، گالری ها در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید از برگزاری نمایشگاه های هنری اجتناب کنند.
در این میان اما تعدادی از گالری ها همچنان به برگزاری نمایشگاه مبادرت می ورزند، برخی تعطیل شده اند و عده ای هم اعلام نموده اند که هنوز از طرف وزارت ارشاد به آنها اعلام نشده است که باید تعطیل باشند.
در همین راستا خبرنگار ایسنا در تماس با تعدادی از گالری های تهران، برنامه آنها را برای برگزاری نمایشگاه در ایام آتی جویا شده است.
بر این اساس، گالری «شیرین» همچون گالری هایی است که به جهت افزایش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. گالری «آرتیبیشن» نیز فعلا برنامه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه ندارد، اما امکان بازدید برای خرید آثار موجود در نمایشگاه همچنان وجود دارد.
گالری «ایده» اما این هفته مقرر است میزبان نمایشگاه گروهی خط و نقاشی باشد. گالری «طراحان آزاد» نیز اعلام نموده است که با بازدید محدودی، نمایشگاه خودرا برگزار می نماید.
گالری «سیحون» نیز اعلام نموده است که با توجه به این که از جانب وزارت ارشاد تعطیلی اعلام شده، نمایشگاه خودرا فعلا کنسل کرده است. گالری «دستان» هنوز برنامه مشخصی برای برگزاری نمایشگاه در نظر ندارد، اما اینچنین عنوان کرده است که در صورت برگزاری، امکان بازدید با هماهنگی قبلی امکان پذیر است.
گالری «گلستان» نیز برمبنای روال سابق خود از نمایشگاه حضوری پرهیز دارد و نمایشگاه آنلاین برگزار می نماید.
گالری «اُ» اما در این هفته میزبان دو نمایشگاه هنری است. این گالری اعلام نموده که هنوز از طرف وزارت ارشاد موضوعی در خصوص تطعیلی گالری به آنها اعلام نشده است.
همین طور نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی مقیم ایران با عنوان «هم خانه» که قرار بود در خانه هنرمندان ایران افتتاح شود، به زمان دیگری موکول شد.

منبع: