ضربه جدی کرونا به سنتی ها!

ضربه جدی کرونا به سنتی ها!

به گزارش پیلانو یک تولیدکننده صنایع دستی با اعلان اینکه «به طور کلی کسب وکار در حوزه صنایع دستی اغلب به شکل سنتی انجام می شود»، اشاره کرد: ضربه جدی کرونا نیز به این دست از تولیدکنندگان وارد شد که همچنان بصورت سنتی فعالیت می کردند.
حمیدرضا امین، مدیر یک مجموعه فروش صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا درباره تاثیرات کرونا بر وضعیت صنایع دستی در یک سال گذشته، اظهار نمود: مجموعه ما قبل از کرونا نیز زیرساخت های لازم را برای فروش آنلاین فراهم نموده بود و همین خاطر هم در روزهای کرونا از نظر فروش با مشکل زیادی مواجه نشدیم؛ اما بطور کلی تولیدکنندگان در این ایام به شدت ضربه خوردند.
او افزود: بطور کلی کسب وکار در حوزه صنایع دستی اغلب به شکل سنتی انجام می شود و همچنان منتظر خریدارانی هستند که بصورت حضوری از آنها خرید کنند. این در حالیست که با توجه شیب سریع انتقال موضوع خرید و فروش از حالت سنتی به مدرن، دیگر نمی توان سیستم فروش سنتی را ادامه داد. ضربه جدی کرونا نیز به این دست از تولیدکنندگان وارد شد که همچنان بصورت سنتی فعالیت می کردند.
این عرضه کننده محصولات صنایع دستی، اشاره کرد: اغلب فروشندگان همانند فروشگاه های خیابان ویلا یا دل به گردشگر بسته یا روی فروش حضوری حساب باز کرده بودند که در روزهای کرونا خیلی از آنها از قافله عقب ماندند.
امین همین طور درباره حمایت متولیان از تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی، بیان کرد: من درباره سایر استانها اظهار نظر نمی کنم، اما درباره استان تهران که خودم نیز در این شهر فعال هستم، ندیدم که کسی بخواهد جویای احوال کسب وکار ما بشود.

منبع: