دو سال پس از تولید؛ وداع به آهنگسازی سینا شبان پور تماشایی شد

دو سال پس از تولید؛ وداع به آهنگسازی سینا شبان پور تماشایی شد

نماهنگ چهار مضراب وداع به آهنگسازی سینا شبان پور بعد از گذشت دو سال از تولید آن، در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
دریافت ۴۷ MB
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «چهارمضراب وداع» از ساخته های سینا شبان پور، در قالب یک موزیک ویدیو انتشار یافته و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
سینا شبان پور درباره این اثر اظهار داشت: «چهار مضراب وداع» اثری است که حدود ۲ سال از شروع حیات آن می گذرد و از بدو تولدش با حس و حالی متفاوت نه فقط برای من بلکه برای تمام افرادی که بخش هایی از آنرا به نحوی شنیدند بود. تصوری که از «وداع» در ذهن من بوده و هست منعکس کننده نوری از گذشته برای روشنگری مسیر هنری آینده من است و بدین جهت بسیار برایم من باارزش بوده و دارای جایگاهی ویژه در آثارم بشمار می رود.
شبان پور با اشاره با ساختار دستگاهی این اثر افزود: ابوعطا در گوش من زمزمه بخش بزرگی از زندگی ام است که ریشه در کودکی من با صدای تار استاد شهناز و نی استاد کسائی و بزرگانی از این دست دارد که با شنیدن اندک نغماتی از آن به دنیایی ماورائی قدم می گذارم. به نظر من آواز «ابوعطا» فضایی بی نظیر در موسیقی کلاسیک ایرانی است و وصف مقدار علاقمندی شخصی بنده به این فضا در کلام نمی گنجد. بنا بر این «وداع» در مایه ی «ابوعطا» ساخته و اجرا شده است.
این موزیسین که قطعه وداع را همزمان با سالروز تولد سی سالگی اش منتشر می کند با اشاره به این مساله نیز عنوان کرد: تحول به وجود آمده در من سبب شد تا به فکر انتشار این اثر به صورت رسمی و در زمانی خاص نسبت به هر زمان عادی دیگر و ارج نهادنی ویژه درخور این قطعه باشم که در نهایت بعد از تامل بسیار، اختتام سی سالگی ام را بهترین زمان برای انتشار این اثر انتخاب کردم؛ برای اینکه این تحولات در جنبه های دیگر زندگی ام نیز به چشم می خورد و با این اتفاق این فصل و پاراگراف از زندگی بسته شده و آغازی متفاوت رقم خورد.
وی در آخر اظهار داشت: در اجرای «وداع» مصطفی محرمی، از نوازندگان خوش ذوق و توانای ساز تمبک بنده را همراهی کرده، جواد قاسمی کارگردانی بخش تصویری کار را بر عهده داشته و همین طور موسسه «شهنواز» به مدیریت امین جهانگیری در راه انتشار رسمی این قطعه با من همگام بودند.